Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes DSS: stawiamy na wydobycie i sprzedaż, a nie na autostrady

Autor: wnp.pl (Katarzyna Walterska)
30-08-2012 15:24
Prezes DSS: stawiamy na wydobycie i sprzedaż, a nie na autostrady
Fot. (mat. pras. DSS)

Inwestycja związana z budową odcinka C autostrady A2 wpędziła DSS w kłopoty i nie zamierzamy w przyszłości podejmować podobnych wyzwań. Koncentrujemy się na tym, w czym jesteśmy najlepsi i co przynosi DSS zyski, czyli na wydobyciu i sprzedaży kruszyw. Nowym kierunkiem działania spółki będą kontrakty kolejowe - powiedział portalowi wnp.pl Mariusz Roman, prezes Dolnośląskich Surowców Skalnych.

Od ponad czterech miesięcy jest pan prezesem DSS. Nad czym teraz pracuje zarząd? Jakie działania są podejmowane i o ile spadną koszty funkcjonowania spółki?
- W ciągu tych czterech miesięcy udało nam się bardzo wiele osiągnąć. Przede wszystkim przekonaliśmy sąd do zamiany opcji upadłościowej z likwidacyjnej na układową. Intensyfikujemy działania mające wyprowadzić firmę na prostą. Obecnie pracujemy nad weryfikacją wierzytelności, które wejdą do układu. Kolejnym krokiem będzie przegłosowanie przez naszych wierzycieli układu. Stabilizujemy też sytuację wewnętrzną w spółce. Rozmawiamy z załogą, w tym ze związkami zawodowymi, tłumacząc - w jakim kierunku idą zmiany, dlaczego są niezbędne, zachęcamy by wszyscy brali w tym procesie udział.

W sposób istotny obniżyliśmy koszty działania spółki. Pozbywamy się zbędnego sprzętu zakupionego lub leasingowanego w związku z pracami na A2. Zmniejszyliśmy do niezbędnego minimum liczbę samochodów służbowych - z ponad stu, jakie firma miała jeszcze w kwietniu, zostało 10. Przeszło trzykrotnie obniżyliśmy koszty użytkowania służbowych telefonów. Znaczne oszczędności przyniosło przeniesienie siedziby firmy z centrum Warszawy do tańszej lokalizacji na warszawskim Żoliborzu. Pozwoliło to blisko 20-krotnie zmniejszyć koszty wynajmu biura.

Od kwietnia wydatki na wynagrodzenia spadły w sumie o blisko 2,5 mln zł miesięcznie brutto. Kolejne ponad 600 tys. zł miesięcznie to oszczędności wynikające z dobrowolnych odejść części pracowników. Koncentrujemy się na utrzymaniu poziomu produkcji gwarantującej nam pozycję lidera na rynku. Jednocześnie odbudowujemy zaufanie wśród klientów.

W jaki sposób udało się zaoszczędzić te 2,5 mln zł na wynagrodzeniach. Czy to efekt zwolnień?

- Dzięki solidarnemu podejściu całej załogi udało nam się zredukować do minimum te najtrudniejsze decyzje, związane ze zwolnieniami. Było to możliwe dzięki zmianie systemu wynagrodzeń. Na wszystkich stanowiskach wprowadziliśmy system motywacyjny. Ponadto zredukowaliśmy wysokość wynagrodzeń. Najbardziej spadły zarobki menadżerów, w niektórych przypadkach nawet o połowę, a w dużo mniejszym, praktycznie śladowym stopniu szeregowych pracowników. Redukcje etatów oczywiście też miały miejsce, ale objęły niemal wyłącznie pracowników zatrudnionych do realizacji kontraktu na autostradę A2 oraz zatrudnionych w centrali firmy w Warszawie. W kopalni w Piławie zwolniono zaledwie kilka osób. Część miejsc pracy udaje się utrzymać przez przeszeregowania np. przenoszenie pracowników do zadań realizowanych wcześniej przez firmy zewnętrzne.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP