PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Preferencje nabywców mieszkań pod lupą, czyli najtrudniej jest zmienić lokalizację

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
28-09-2017 09:16 |  aktualizacja: 28-09-2017 09:24
Preferencje nabywców mieszkań pod lupą, czyli najtrudniej jest zmienić lokalizację

Ludzie mają różne preferencje, jeśli chodzi o zakup mieszkania.

Fot. Shutterstock.

Popyt na rynku mieszkaniowym jest obecnie wyższy niż produkcja deweloperska, a mieszkania sprzedają się na etapie dziury w ziemi. Ludzie mają często odmienne preferencje i zwracają przy zakupie mieszkania na różne sprawy. Jednak myliłby się ten, kto uznałby, że najważniejsza w tym wszystkim jest cena lokum.

  • Deweloperzy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie kolejnych kupujących nie tylko za pośrednictwem reklamy, ale również przez coraz ściślejsze pozycjonowanie produktu. 
  • Inaczej chcą mieszkać rodziny, a inaczej osoby, które prowadzą gospodarstwo domowe w pojedynkę. 
  • Pytania o preferencje nabywców mieszkań zadają sobie zarówno deweloperzy, jak i podmioty związane z rynkiem mieszkaniowym, w tym architekci, samorządowcy, banki udzielające finansowania, inwestorzy na rynku najmu.

Jeśli przyjąć, że preferencje najemców są zbieżne z oczekiwaniami kupujących, to w najbardziej potencjalnie zainteresowanych najmem grupach -  bezdzietnych par lub singli, na koniec września br. skala zainteresowania mieszkaniami 1-pokojowymi nie przekracza 25 proc. 

W tym samym czasie aż 36 proc. nabywców, którzy chcą potem mieszkanie wynajmować myśli o tym, że zakup kawalerki to dobry pomysł. Kolejne 50 proc. z nich celuje w mieszkania dwupokojowe. 

Jeszcze w maju br. inwestorzy byli bardziej skłonni do zakupu większych mieszkań, a proporcje te wyglądały odpowiednio 26 proc. i 56 proc. 

 Pytanie o preferencje nabywców mieszkań zadają sobie zarówno deweloperzy, jak i podmioty związane z rynkiem mieszkaniowym, w tym architekci, samorządowcy, banki udzielające finansowania, inwestorzy na rynku najmu. 

- REAS prowadził badania preferencji praktycznie od początku istnienia firmy. Problemem był jednak zawsze dobór miarodajnej grupy badawczej i przeprowadzenie badania z taką częstotliwością i na skalę, która umożliwiałaby obserwowanie dynamiki zmian - komentuje Kazimierz Kirejczyk, prezes zarządu REAS. - Z pomocą przyszła nam nowoczesna technologia pod postacią OBIDO. 

Wykorzystanie zaawansowanego sposobu gromadzenia i przetwarzania danych, na którym bazuje platforma OBIDO, pozwoliło zaobserwować to, jak preferencje nabywców zmieniają się nie tylko w dłuższych okresach i w dużych grupach nabywców, ale również w trakcie jednego procesu zakupowego. 

Dla statystycznego Polaka kupującego mieszkanie najłatwiejszą jest zmiana dotycząca ceny zakupu. 

Najtrudniej przychodzi mu zmiana preferowanej lokalizacji. Przy tym od chwili podjęcia decyzji o poszukiwaniu mieszkania do zakupu potrafi zmienić zdanie aż 18 razy. 

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 568 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP