Prawie 8 mln zł na przebudowę tunelu stacji kolejowej w Zielonej Górze

Prawie 8 mln zł na przebudowę tunelu stacji kolejowej w Zielonej Górze
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP PLK za prawie 8 mln zł przebudują tunel w stacji Zielona Góra. Istniejący tunel zostanie przedłużony z 20 m do ponad 44 m. Inwestycja ma zapewnić mieszkańcom i podróżnym wygodne i bezpieczne przejście między stacją i miastem.

  • Przedłużenie i modernizacja tunelu w Zielonej Górze będzie kosztowała prawie 8 mln zł.
  • Dzięki inwestycji nastąpi pełna integracja transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym.
  • Wykonawcą robót jest firma ALUSTA S.A. z Poznania.

Przedsięwzięcie jest częścią projektu poprawiającego obsługę na stacji i system komunikacji w mieście, realizowanego wspólnie z samorządem Zielonej Góry. Dzięki inwestycji nastąpi pełna integracja transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym.

- Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z pociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie części Zielonej Góry - powiedział rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.

Przedłużenie i modernizacja tunelu będzie kosztowała prawie 8 mln zł. Umowę na przebudowę tunelu PKP PLK podpisały w październiku. W listopadzie przyszłego roku z obiektu będą mogli korzystać podróżni i mieszkańcy - zapowiedział rzecznik PKP PLK.

Istniejący tunel zostanie przedłużony z 20 m do ponad 44 m. Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, ułatwiająca dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością, podróżnych z cięższym bagażem i rowerzystów. Zakres prac obejmuje także przebudowę odwodnienia tunelu. Wykonawcą robót jest firma ALUSTA S.A. z Poznania.

Rozbudowa tunelu wraz z wybudowaniem pochylni pieszo-rowerowych jest pierwszą częścią zamówienia. Do tego przebudowany zostanie wiadukt kolejowy i powstaną jednolite zadaszenia peronów, tunelu i dojść do peronów - tutaj w 80 proc. prace sfinansuje miasto, a w 20 proc. PLK.

Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Pierwszą fazą realizacji będą prace projektowe. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ul. Batorego w rejonie wiaduktu, rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada.

Rzecznik przekazał, że po ukończeniu inwestycji podróżni na stacji w Zielonej Górze zyskają nowe, jednolite zadaszenie peronów oraz dojścia do centrum przesiadkowego. Natomiast przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być "wąskim gardłem" w komunikacji miasta - zostanie poszerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prawie 8 mln zł na przebudowę tunelu stacji kolejowej w Zielonej Górze

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!