Późniejszy montaż konstrukcji gdańskiego stadionu

Późniejszy montaż konstrukcji gdańskiego stadionu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Na początku lutego miał się rozpocząć montaż konstrukcji stalowej budowanego w Gdańsku Letnicy stadionu piłkarskiego na mistrzostwa Europy w 2012 roku. 82 potężne przęsła, z których każde waży 66 ton, zostaną jednak zainstalowane miesiąc później. Biuro Inwestycji Euro Gdańsk 2012, które nadzoruje budowę, nie widzi w tym problemu.

"O opóźnieniu nie ma na razie mowy - przekonywał rzecznik prasowy BIEG 2012, Michał Kruszyński. - Doszłoby do niego, gdybyśmy z harmonogramem określonych prac nie wyrobili się w terminie, a tymczasem robimy wszystko, by zdążyć na czas. Na żadnej budowie, a szczególnie tak ogromnej jak nasza, nie da się wszystkiego wykonać z zegarkiem w ręku. Przesunęliśmy o cztery tygodnie rozpoczęcie montażu konstrukcji stalowej, ale nie jest równoznaczne z tym, że nastąpił jakikolwiek poślizg"

Generalny wykonawca przedstawił projekt montażu konstrukcji, ale zarówno projektant, jak i spółka BIEG 2012 odrzuciły go.

"Uznaliśmy, że nie uwzględniono wytężenia konstrukcji, czyli mówiąc kolokwialnie, jej pracy i działania po zakończeniu budowy. Obawiamy się, że przy zaproponowanej technologii mogłoby dojść do różnych pęknięć i innych drobnych deformacji. Tego chcemy uniknąć, bo marzy nam się zbudowanie doskonałego pod każdym względem obiektu, bez żadnych wad. Daliśmy wykonawcy cztery tygodnie na przedstawienie nowego projektu. Między czasie doszliśmy do porozumienia z dwoma firmami, które szybciej zamontują poliwęglanowe pokrycie stalowej fasady i zadaszenia" - dodał Kruszyński.

Później niż zakładano rozpocznie się również budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z, który pozwoli na szybkie przeprowadzenie ruchu pojazdów z kierunku Warszawy przez Gdańsk do obwodnicy Trójmiasta i autostrady A-1.

Prezes spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, Romuald Nietupski powiedział w czwartek, że "założenie jest takie, aby zakończyć budowę Trasy W-Z przed rozpoczęciem Euro-2012".

Zapewnił, że "wszystko jest przygotowane do rozpoczęcia inwestycji, ale budowa rozpocznie się prawdopodobnie dopiero w maju ze względu na wymaganą procedurę". Wcześniej zapowiadano, że budowa może rozpocząć się w marcu.

Nietupski wyjaśnił, że dokumenty dotyczące budowy trasy muszą być ocenione przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Urząd Zamówień Publicznych, czego wcześniej władze Gdańska nie uwzględniły.

Ostatni odcinek Trasy W-Z ma mieć długość ok. 2,2 km. Budowa ma kosztować ok. 192 mln zł. Prawie 154 mln z tej kwoty ma pochodzić z funduszy europejskich.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Późniejszy montaż konstrukcji gdańskiego stadionu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!