PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Powstanie stowarzyszenie poszkodowanych przez GDDKiA?

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
09-07-2013 14:45
Powstanie stowarzyszenie poszkodowanych przez GDDKiA?
fot. PTWP

Austriacki syndyk masy upadłościowej Alpine Bau GmbH wyprzedaje majątek spółki w Polsce, a wszystkie pieniądze idą do Austrii i Austriacy otrzymują wynagrodzenie. Bez pracy i zapłaty za pracę pozostały 284 osoby zatrudnione w Polsce na pełnym etacie - mówi Jarosław Duszewski były przedstawiciel firmy Alpine.

Sam wykonywał obowiązki do 4 bm. na stanowisku specjalnego komisarza ds. koordynacji projektów infrastruktury w całej grupie firm Alpine. W szczytowym okresie, spółka ta w Polsce zatrudniała 800 osób personelu własnego i 2000 podwykonawców.
Duszewski jest autorem listu otwartego z 25 czerwca, skierowanego do Lecha Witeckiego, szefa GDDKiA, z wiadomością do: premiera, ministrów transportu, budownictwa i gospodarki morskiej oraz gospodarki, a także do sejmowej Komisji Infrastruktury.

W liście tym, który został wzmocniony także listem ambasadorów sześciu krajów UE do wicepremiera Janusza Piechocińskiego (wskazano w nim m.in. niemożność dopełnienia przez wykonawców warunków umów), zarzuca szefowi GDDKiA szereg błędów formalnych i merytorycznych. W szczególności: ignorancję, brak elastyczności działania i złą wolę, co doprowadziło zamiast do wzmocnienia polskiego sektora budowlanego w sytuacji napływu dużych środków UE na współfinansowanie budowy dróg, do pogorszenia jego sytuacji, a także upadku wielu generalnych wykonawców i ich podwykonawców.

- Niestety, pana Lecha Witeckiego broni osobiście i w sposób bezgraniczny premier Donald Tusk, który w minionym tygodniu podczas wystąpienia w Opolu odniósł się do mojego listu otwartego – mówi Duszewski. – Dlatego poczułem się w obowiązku odpowiedzieć bezpośrednio panu premierowi na jego zarzuty w kolejnym piśmie.

W szczególności chodziło o stwierdzenie D. Tuska, cytat: „Chcę powiedzieć, że GDDKiA postępuje z tymi większymi zagranicznymi wykonawcami w sposób należyty. Bez przymykania oczu na to, kiedy są opóźnienia czy fuszerki i równocześnie z gotowością do rozmowy wtedy, kiedy warto pomóc takiemu wykonawcy, kiedy np. ma kłopoty nie z własnej winy.”

- Napisałem, że jednym z powodów złego ułożenia stosunków pomiędzy dyrekcją a spółką był brak dialogu – podkreśla Duszewski. – Od roku tylko raz i to w MTBiGM spotkałem się osobiście z p.o. dyrektora GDDKiA, choć zabiegałem o to wiele razy, odbierając od niego jedynie SMS i raz mail.

Jarosław Duszewski potwierdza, że gwoździem do trumny Alpine Bau Polska było żądanie dokończenia budowy odcinka autostrady A1 Świerklany-Gorzyczki, w tym mostu w Mszanie. Był to, według niego, projekt „niespójny, nie dający gwarancji bezpieczeństwa użytkownikom programu naprawczego, stworzonego przez GDDKiA w cenie 46 mln, gdy cały most kosztował 58 mln oraz kontraktu egzekucji gwarancji Alpine w kwocie 55 mln zł.”



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP