Prawie 2 miliardy euro wyda sześć polskich lotnisk na przygotowanie do Euro 2012
- Na razie wszystko idzie z godnie z planem - deklarują przedstawiciele polskich lotnisk. Do niewielkich problemów przyznają się władze krakowskich Balic. Port w Krakowie wyda na rozbudowę terminalu 184 mln zł, a w płyty lotniskowe czy drogi kołowania zainwestuje kolejne 175 mln zł. Na razie jednak nie udało się w ustalonym terminie wybrać wykonawcy projektu architektonicznego.
- Firmy, z którymi prowadzimy negocjacje, zaoferowały cenę znacznie większą od planowanej, więc unieważniliśmy przetarg - mówi w "Rz" Kamil Kamiński, prezes krakowskiego portu.
Jak deklaruje, architekt ma zostać wybrany do końca maja, tak by budowa mogła rozpocząć się najpóźniej na początku 2010 roku. - Większym zagrożeniem dla harmonogramu prac jest uchylenie miejscowego planu zagospodarowania gminy Zabieżów, na terenie której znajduje się port. Choć na razie trudno określić, o ile może opóźnić to planowane inwestycje - mówi Kamiński.
Gdański port, który na inwestycje związane z Euro 2012, czyli budowę drugiego terminalu pasażerskiego oraz modernizację infrastruktury portu, przeznaczy 265 mln zł, prace planuje rozpocząć na wiosnę przyszłego roku. - W tej chwili pracują projektanci, pod koniec roku ogłosimy przetargi na wybór wykonawców - deklaruje na łamach "Rz" Tomasz Kłosowski, wiceprezes portu gdańskiego.
Władze katowickich Pyrzowic wydadzą przed przybyciem kibiców ok. 314 mln euro. - Do końca maja otrzymamy plan generalny lotniska, od razu ogłosimy konkurs na wykonanie projektu architektonicznego nowego terminalu - mówi Cezary Orzech, rzecznik katowickiego lotniska. Regulamin konkursu jest już przygotowany.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Porty lotnicze realizują plany na Euro 2012