Portfel zamówień Trakcji Polskiej na trzy najbliższe lata wynosi ponad 2,5 mld zł, z czego na 2011 rok przypada blisko 700 mln zł - poinformował PAP prezes Trakcji Polskiej Maciej Radziwiłł.
"Mamy dużo projektów realizowanych według formuły +projektuj i buduj+, co oznacza, że na razie wpływy z nich będą niewielkie, a właściwe prace budowlane będą realizowane raczej od 2012 roku. Nasz portfel obejmuje projekt deweloperski wart kilkanaście milionów złotych " - dodał.
Portfel zamówień Trakcji Polskiej może wkrótce znacząco się powiększyć. Oferta konsorcjum, którego liderem jest Trakcja Polska, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na wykonanie robót budowlanych na odcinku Lokalnego Centrum Sterowania Malbork. Wartość netto oferty wynosi 868,89 mln zł.
Najniższą cenę w tym przetargu, ogłoszonym w 2010 roku, złożyło konsorcjum, którego liderem jest FCC Construccion, jednak ta oferta, a także cztery inne, zostały odrzucone. Odrzucone firmy składają odwołania.
"Nie przeanalizowaliśmy ich odwołań, ale bardzo rzadko się zdarza, żeby decyzje PKP PLK były później uchylane. Proces rozpatrywania odwołań jest zazwyczaj dosyć szybki, liczę, że w ciągu miesiąca wszystko powinno się już wyjaśnić" - powiedział Radziwiłł.
Prezes Trakcji Polskiej poinformował, że pierwsze półrocze 2011 roku dla jego spółki nie jest zbyt dobre. Spółce brakuje kontraktów umożliwiających pełne dociążenie swoich mocy produkcyjnych, a dodatkowo realizowane kontrakty są często niskomarżowe.
"Szanse na wyższe marże mamy od 2012 roku. Wtedy można by myśleć o powrocie do rentowności z 2009 i częściowo z 2010 roku" - powiedział Radziwiłł.
Radziwiłł poinformował, że z powodu kosztów związanych z przejęciem litewskiej grupy Tiltra zarząd nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy z zysku za 2010 rok.
"Co do zasady jestem zwolennikiem wypłacania dywidendy, ale połączenie z Tiltrą oznacza dla grupy znaczące zwiększenie zadłużenia. Dlatego na pewno nie będziemy rekomendować wypłaty dywidendy z zysku netto za 2010 rok" - powiedział.
"Oceniam, że powrót do dywidendy jest możliwy począwszy od zysku netto za 2012 rok" - dodał.
Radziwiłł ma nadzieję, że formalna fuzja Trakcji Polskiej z Tiltrą nastąpi do końca marca, pomimo złożenia protestów na uchwały WZA Trakcji w tej sprawie przez dwóch jej akcjonariuszy.
Trakcja Polska, Tiltra Group AB i AB Kauno tiltai, jak również Comsa Emte, większościowy udziałowiec Trakcji Polskiej oraz udziałowcy Tiltra Group podpisali w grudniu 2010 roku umowę dotyczącą połączenia działalności Trakcji Polskiej i Tiltra Group. Zgodę na tę transakcję wyraził już Urząd Kontroli Konkurencji i Konsumentów.
Połączona grupa będzie zatrudniać 3.500 pracowników, a jej skonsolidowane przychody wyniosłyby za 2009 rok 1,9 mld zł. W roku finansowym 2009/2010, zakończonym w marcu 2010 roku, przychody samej grupy Tiltra przekroczyły 300 mln euro, z czego 70 proc. uzyskano w Polsce.
Tiltra Group jest regionalną grupą firm zajmujących się budową infrastruktury na polskim i litewskim rynku. W Polsce do holdingu należy grupa przedsiębiorstw specjalizująca się w budowie dróg i mostów, jak również sprzedaży mas i emulsji asfaltowych i innych produktów związanych z budową i utrzymywaniem dróg - Poldim oraz białostocki PEUiM, skupiający firmy specjalizujące się w budowie dróg, instalacji uzbrojeń terenu, oraz produkcji i sprzedaży betonu i innych materiałów budowlanych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Portfel zamówień Trakcji Polskiej wynosi 2,5 mld zł, z czego 700 mln zł na 2011 r.