Ponad 190 mln zł kosztowało wybudowanie pięciokilometrowej obwodnicy Strykowa (Łódzkie), która pozwoli na wyprowadzenie ruchu samochodów z autostrady A2 poza miasto. W najbliższy poniedziałek zostanie ona oficjalnie oddana do użytku.
Stryków to miejsce, w którym kończy się autostrada A2 w kierunku Warszawy. Aby dostać się do stolicy, samochody musiały dalej przejechać przez centrum tego małego miasteczka. Szacuje się, że dziennie przez Stryków przejeżdżało ok. 20 tys. aut. Teraz dzięki obwodnicy ominą miasteczko.
Inwestycja polegała na wydłużeniu istniejących obu jezdni autostrady A2 w kierunku wschodnim i wybudowanie łącznicy autostradowej oraz odcinka (przyszłej zachodniej jezdni autostrady A1), którym auta dojadą do drogi krajowej nr 14 poza Strykowem i dalej w kierunku Warszawy.
Wzdłuż obwodnicy pojawiły się: jeden most (nad rzeką Moszczenicą), trzy wiadukty drogowe i jeden duży przejazd gospodarczy. Prace nad drogą wymagały przewiezienia sześciuset tysięcy ton ziemi; aby powstała nowa nawierzchnia, trzeba było ułożyć blisko sto tysięcy ton mas bitumicznych.
Jak informuje Zalewski, wszystkie wybudowane elementy obwodnicy mają w przyszłości zostać częściami autostrad A1 i A2 oraz węzła autostradowego.
Rzecznik poinformował również, że podpisana została umowa na budowę obwodnicy Krośniewic, gdzie krzyżują się krajowe "jedynka" i "dwójka". Droga będzie dwujezdniowa,áo długości ponadá6,5 km. Szacunkowy koszt budowy to blisko 155 mln zł. Obwodnica ma być otwarta do końca 2009 roku
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ponad 190 mln zł kosztowała obwodnica Strykowa