XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Południowa obwodnica Gdańska przejezdna

Południowa obwodnica Gdańska przejezdna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Obwodnica południowa Gdańska czyli droga ekspresowa S7 o długości 18 km zostanie oddana do użytku w sobotę wieczorem. Trasa będzie przejezdna, ale jej budowa całkowicie zakończy się dopiero w lipcu. Droga łączy krajową "siódemkę" z autostradą A1.

Rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Gdańsku, Piotr Michalski uważa, że dzięki nowej trasie przez Gdańsk będzie przejeżdżało o jedną trzecią mniej pojazdów niż dotychczas. Obwodnica odciąży m.in. Śródmieście od ruchu tranzytowego. Według prognoz ruchu w ciągu doby, może tamtędy przejeżdżać o 12-14 tys. pojazdów mniej.

Zwrócił uwagę, że "obwodnica łącząca krajową +siódemkę+ w Koszwałach z obwodnicą Trójmiasta i autostradą A1 w Straszynie, ma nie tylko znaczenie regionalne, ale też bardzo istotne znaczenie w układzie drogowym całego kraju"."Ta droga sprawnie skomunikuje Trójmiasto ze Szczecinem, Łodzią i Warszawą oraz usprawni połączenia komunikacyjne terenów portowych z resztą kraju" - wyjaśnił.

Do użytku zostaną oddane dwie dwupasmowe jezdnie na całym 18-kilometrowym odcinku. Ze względu na trwające jeszcze prace nie będzie otwarty węzeł Gdańsk Lipce czyli zjazd do Traktu św. Wojciecha. Nie będzie można też zjeżdżać na węźle Gdańsk Olszynka, bo nie ma tam jeszcze połączenia obwodnicy z budowaną Trasą Sucharskiego.

Jak wyjaśnił Michalski, "dokładna godzina otwarcia obwodnicy nie jest podawana do publicznej wiadomości ze względów bezpieczeństwa". "Jest wielu kierowców, którzy bardzo chcą jako pierwsi przejechać taką trasą i mogą stworzyć zagrożenie dla innych użytkowników drogi" - dodał.

Na południowej obwodnicy Gdańska znajduje się 19 obiektów inżynierskich, w tym najdłuższa estakada w Polsce o długości 2780 m oraz pięć węzłów: Gdańsk Południe (Straszyn), Gdańsk Lipce, Gdańsk Port (Olszynka), Gdańsk Wschód (Przejazdowo), Żuławy Zachód (Koszwały).

Koszt inwestycji wynosi ponad 1 mld 580 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodzi z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

Inwestorem była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku. Wykonawcą konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo SA (lider) i Wakoz sp. z o.o. Spółka Wakoz w marcu wycofała się z inwestycji i Bilfinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Południowa obwodnica Gdańska przejezdna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!