Rynek powierzchni handlowej w Polsce staje się coraz bardziej dojrzały nie tylko pod względem formatów handlowych, ale także rozlokowania geograficznego obiektów. Największe aglomeracje nadal dominują rynek, jednak od kilku lat widoczny jest trend lokowania centrów handlowych w mniejszych ośrodkach miejskich - wynika z raportu firmy DTZ.
Wśród nowych projektów debiutujących na rynku znalazło się 14 centrów handlowych, 9 parków handlowych, 5 wolnostojących magazynów handlowych i centrum wyprzedażowe.
Powierzchnia ponad 38 proc. zrealizowanych obiektów nie przekroczyła 10000 mkw. GLA. To wskazuje na odwrócenie popularnego w ostatnich latach trendu dotyczącego zainteresowania inwestorów małymi projektami handlowymi na rzecz wielkoskalowych obiektów tj. Galeria Bronowice, Centrum Riviera, Galeria Katowicka, Poznań City Center w głównych aglomeracjach.
Więcej na portalu PropertyNews.pl
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polski rynek handlowy pod lupą