Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskę i Niemcy połączy w 2016 r. nowy most kolejowy

Autor: wnp.pl (TE)
02-05-2016 15:32
Polskę i Niemcy połączy w 2016 r. nowy most kolejowy

Nowy most graniczny nad Nysą Łużycką.

fot. PKP PLK

Nowy most graniczny od grudnia 2016 r. powinien zapewnić sprawny przejazd pociągów pomiędzy Polską a Niemcami na odcinku Bielawa Dolna - Horka. Przeprawa ma być dłuższa bardziej wytrzymała, bezpieczniejsza i przygotowana do większego ruchu.

Jak poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, zakres prac przekroczył już 70 proc. zadania. Wartość inwestycji wynosi 23 mln zł.
- Zgodnie z harmonogramem, w miejscu nowej przeprawy stoi już sześć, żelbetowych podpór mostowych oraz przyczółków. Ich budowę poprzedziło rozebranie elementów starej, wyeksploatowanej budowli - wskazał Siemieniec.

Dodał, że wykonawca pracuje teraz przy budowie pięciu nowych betonowych przęseł. Na nich zostaną ułożone dwa tory. Zrealizowano już roboty pod jeden tor. Do połowy roku zakończone zostaną prace przy przęsłach dla drugiego.

- Szerokość mostu wyniesie 11 m. Jesienią na nowym moście rozpocznie się montaż torów, a później sieci trakcyjnej oraz urządzeń zabezpieczających, niezbędnych do bezpiecznego kursowania pociągów - wyjaśnił rzecznik.

Więcej i szybciej

Nowa, żelbetowa konstrukcja mostu ma pozwolić na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych, o nacisku na oś do 221 kN.

Na starym moście ruch pociągów był tylko po jednym torze, z ograniczeniem prędkości do 50 km/h. Nowy obiekt będzie przystosowany do jazdy pociągów z prędkością do 120 km/h po dwóch torach.

Zelektryfikowany odcinek, wyposażony w nowe urządzenia automatyki i telekomunikacji zwiększy bezpieczeństwo ruchu i przepustowość linii.

- Most zapewni najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Lipska i Berlina. Po modernizacji z przeprawy będzie mogło korzystać w ciągu doby nawet ponad 150 pociągów towarowych i pociągi pasażerskie - podkreślił Siemieniec.

Transgraniczna współpraca

Realizowana przez PKP PLK budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona jest równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode - Horka - granica państwa, wykonywaną przez DB Netz - niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej.
Oba projekty toczą się dzięki współpracy zarządców infrastruktury kolejowej w ramach polsko-niemieckiej Grupy Infrastrukturalnej.

Projekt mostowy istotnie poprawia sprawność i bezpieczeństwo przewozów na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi wschód - zachód.

- Nowy most i wcześniejsza modernizacja linii E30 Opole - Wrocław - Węgliniec - granica państwa oraz elektryfikacja linii po stronie niemieckiej, stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiadującymi krajami - podkreślił Siemieniec.

- To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza oraz bardziej komfortowa podróż dla pasażerów - podsumował.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP