PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polaqua i Metrostav najtańsze do budowy S61 Via Baltica dla GDDKiA

Autor: wnp.pl (TE)
07-11-2017 18:47
Polaqua i Metrostav najtańsze do budowy S61 Via Baltica dla GDDKiA
fot. GDDKiA

Łącznie 20 ofert złożono w trzyczęściowym przetargu na projekt i budowę 66 km drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Raczki. Suma najtańszych ofert to blisko 1,5 mld zł, a najdroższych niemal 2,5 mld zł brutto.

Przetarg podzielono na trzy zadania. Pierwsze obejmuje odcinek od Szczuczyna do węzła Ełk Południe o długości ok. 23 km. Drugie zadanie to odcinek węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie (ok. 20 km) wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 (ok. 4 km). Trzecie to odcinek węzeł Wysokie - Raczki (ok. 20 km).
fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

Przy wyborze wykonawców pod uwagę będą brane cena (85 proc.), termin realizacji (15 proc.). Wszystkie oferty przewidują 29-miesięczny termin realizacji. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od grudnia do marca).

I. Szczuczyn - węzeł Ełk Południe

Budżet zamawiającego wynosi 725,14 mln zł brutto, a najtańsza oferta, którą złożyła Polaqua, opiewa na 534,24 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Metrostav Polska, Metrostav - 538,39 mln zł

2. Budimex - 672,50 mln zł

3. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Pizzarotti - 691,97 mln zł

4. Konsorcjum: Porr, Porr Bau, Unibep - 699,51 mln zł

5. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 777,63 mln zł

II. Węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie

Budżet zamawiającego wynosi 729,59 mln zł brutto, najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav - opiewa ona na 565,40 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Polaqua - 613,23 mln zł

2. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa, PEUiM z Białegostoku - 685,94 mln zł

3. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Pizzarotti - 692,68 mln zł

4. Budimex - 713,06 mln zł

5. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 973,42 mln zł

III. Węzeł Wysokie - Raczki

Budżet zamawiającego wynosi 637,84 mln zł brutto, a najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Metrostav Polska, Metrostav - opiewa ona na 370,71 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau - 417,58 mln zł

2. Polaqua - 426,10 mln zł

3. Konsorcjum: Porr, Porr Bau - 446,55 mln zł

4. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Pizzarotti - 481,86 mln zł

5. Budimex - 484,28 mln zł

6. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Trakcja PRKiI, PEUiM z Białegostoku - 560,84 mln zł

7. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 709,08 mln zł

Trasa Via Baltica

To fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi a Europą Zachodnią.

Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T.

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 674 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP