PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pol-Aqua nadal walczy o ogromny kontrakt na Łódź Fabryczną

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
29-06-2011 15:25
Pol-Aqua nadal walczy o ogromny kontrakt na Łódź Fabryczną

wizualizacja: PKP PLK

Pol-Aqua odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej od decyzji PKP Polskich Linii Kolejowych, które wybrały konsorcjum Torpolu - spółki zależnej Polimeksu-Mostostalu - do realizacji kontraktu obejmującego m.in. budowę podziemnej części dworca Łódź Fabryczna.

W połowie czerwca PKP PLK odrzuciły protesty ws. wyboru Torpolu, które złożyły Pol-Aqua, Hydrobudowa Polska i Budimex.
- Z prawa wniesienia odwołania od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej w terminie, który upłynął 24 czerwca br., skorzystało konsorcjum Pol-Aquy. Rozprawa przed KIO odbędzie się 5 lipca o godz. 10. w Warszawie - poinformowały w środę PKP PLK.

Oferty złożone w postępowaniu przetargowym na budowę stacji Łódź Fabryczna PKP PLK otworzyły na początku kwietnia. Najniższą ofertę, o wartości 1,25 mld zł netto, złożyła Pol-Aqua w konsorcjum z hiszpańskim Dragadosem. Jednak w połowie kwietnia Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał wykluczyć Pol-Aquę z przetargu.

Drugą, najkorzystniejszą cenowo ofertę (1,43 mld zł), złożyło właśnie konsorcjum Torpolu. Jego skład uzupełniają włoskie Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińska Mazowieckiego. Szacunkowy zakres robót, przypadający do wykonania przez Torpol, wynosi 40 proc.

Budowa dworca jest współfinansowana ze środków unijnych. Jeżeli umowa w sprawie zamówienia publicznego nie zostanie zawarta w pełnej zgodności z Prawem zamówień publicznych, może to skutkować utratą dofinansowania.

Pol-Aqua posiłkowała się opinią prawną prof. Michała Kuleszy, który wskazuje, że procedura przetargowa nie może być kontynuowana z udziałem tylko czterech oferentów. Dlatego - zdaniem Pol-Aquy - po decyzji PKP PLK o odrzuceniu oferty wykonawcy wykluczonego, zgodnie z prawem postępowanie powinno zostać unieważnione.

Inwestycja w Łodzi obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości oraz budowę stacji kolejowej.

Powstanie też dworzec kolejowy Łódź Fabryczna - podziemna stacja z 4 peronami i 8 torami. Tory i perony mają przebiegać 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi znajdzie się sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Nad dworcem mają powstać hotele, biurowce, obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

Ukończenie inwestycji jest planowane w grudniu 2014 r.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP