Na budowie nowego mostu na Wiśle, który połączy Podkarpacie z woj. świętokrzyskim, zamontowano przęsło nurtowe. Oznacza to, że gotowa jest już konstrukcja nośna mostu. Inwestycja oddana ma być październiku br. Koszt przeprawy to 178 mln zł.
"Barka przemieściła się wraz konstrukcją na miejsce docelowe, z którego przęsło zostało podniesione. Do podniesienia użyto prętów wysokiej wytrzymałości oraz osiem siłowników hydraulicznych. Samo podnoszenie przęsła z barki zajęło kilkanaście godzin. Proces związany ze stałym scaleniem konstrukcji nośnej potrwa jeszcze około dwóch tygodni" - dodał.
Przeprawa połączy brzegi gminy Borowa na Podkarpaciu i Połańca po stronie świętokrzyskiej. Będzie mieć długość prawie 1 km. Budowa tego mostu na Wiśle pomoże w rozwoju terenów inwestycyjnych po obu stronach rzeki. Wykonawcą mostu jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź, Vistal Gdynia i Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych.
Samorządy Podkarpacia i woj. świętokrzyskiego podpisały porozumienie o budowie przeprawy w 2002 r. Sama budowa rozpoczęła się jednak dopiero pod koniec 2012 r. Budżet wspólnego projektu, realizowanego przez dwa samorządy pn. "Likwidacja barier rozwojowych - most na Wiśle z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 764 oraz połączeniem z drogą wojewódzką nr 875" wynosi 178 mln zł. Kwota ta w 85 proc. pochodzi z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Oprócz tej inwestycji samorząd Podkarpacia buduje drogi, które połączą nowy most z istniejącymi trasami. W ramach tej inwestycji wybudowany zostanie m.in. most na rzece Wisłoka o długości ponad 700 metrów oraz ponad 9-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 764. Koszt tych prac to ponad 116 mln zł.