PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Początek modernizacji polskiego odcinka Rail Baltica

Autor: wnp.pl (PS)
31-10-2013 16:41

4 listopada rozpocznie się modernizacja torów pomiędzy Tłuszczem a Łochowem - fragmentu ok. 70 km trasy Warszawa - Sadowne. Trasa jest odcinkiem Rail Baltica łączącej Polskę z krajami nadbałtyckimi.

Pociąga to zmiany w rozkładzie jazdy i ograniczenia liczby kursujących pociągów - informuje PKP PLK, zarządca infrastruktury i inwestor.
Najpierw zostaną zdemontowane tory, konstrukcja i sieć trakcyjna. Na początku 2014 r., po uzyskaniu pozwoleń na budowę, rozpocznie się odbudowa linii kolejowej, która potrwa do 2015 r. Przez ten czas ruch pociągów będzie się odbywał po jednym torze.

Takie rozwiązanie pozwala zachować przejezdność, pod warunkiem zmniejszenia liczby pociągów. PLK, wspólnie z przewoźnikami, ustala optymalny rozkład jazdy na czas intensywnych prac na torach.

W celu ograniczenia utrudnień, pociągi dalekobieżne będą jeździły objazdem przez Legionowo - Tłuszcz.

Roboty, o wartości prawie 1,3 mld zł (netto) na trasie Warszawa - Sadowne, przewidują wymianę, przebudowę lub budowę wszystkich elementów infrastruktury kolejowej. Zmienią się: tory, perony, mosty, wiadukty, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz zabezpieczenia związane z ochroną środowiska. Wszystkie perony na przystankach i stacjach będą przystosowane do funkcjonalnej obsługi pasażerów oraz osób niepełnosprawnych.

Z kolei budowa skrzyżowań wielopoziomowych, które zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe, podniesie poziom bezpieczeństwa.

Efektem modernizacji linii kolejowej będzie podwyższenie prędkości do 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz do 120 km/h w ruchu towarowym. Konstrukcja obiektów inżynieryjnych zakłada możliwość podwyższenia maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 200 km/h.

Dalsza część inwestycji będzie prowadzona na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka, gdzie roboty rozpoczną się pierwszych miesiącach 2014 r., a później na szlaku Zielonka - Wołomin. Powstanie tam dodatkowa para torów dla ruchu podmiejskiego. Takie rozwiązanie pozwoli na przejazd pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych po oddzielnych torach, co w efekcie umożliwi sprawniejsze zarządzanie intensywnym ruchem kolejowym.

Trasa Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) to część linii kolejowej E 75, która ma priorytetowe znaczenie dla ruchu kolejowego w Polsce. Jest to również ważny fragment transeuropejskiego korytarza „Rail Baltica”, łączącego Warszawę przez Kowno, Rygę i Tallin z Helsinkami.

Linia jest jedynym połączeniem kolejowym Litwy, Łotwy, Estonii z Polską i pozostałymi krajami UE. Modernizacja kolejnych odcinków linii kolejowej od Sadownego przez Białystok do granicy z Litwą jest planowana w kolejnej perspektywie finansowania UE na lata 2014 - 2020.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP