Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pociągi nie pojadą w trakcie przebudowy ważnej trasy

Autor: wnp.pl (TE)
22-06-2016 14:26
Pociągi nie pojadą w trakcie przebudowy ważnej trasy

Przystanek Warszawa Ursus-Niedźwiadek.

Fot. PKP PLK

PKP PLK, większość samorządów i przewoźników uznało, że najlepszym wariantem dla sprawnej przebudowy linii kolejowej między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą jest wstrzymanie ruchu pociągów w trakcie najcięższych prac.

Jak podkreślił zarządca kolejowej infrastruktury, takie rozwiązanie maksymalne skróci czas zmian w komunikacji podmiejskiej. Opracowana zostanie alternatywna komunikacja autobusowa.
Od lutego 2016 r. PKP PLK przedstawiały i uzgadniały z samorządowcami i przewoźnikami formę modernizacji podmiejskiej linii nr 447 na odcinku Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki.

- Szanując wolę większości wybraliśmy wariant modernizacji, zakładający wstrzymanie ruchu na czas najcięższych prac. Jest on najkorzystniejszy dla pasażera, bo ogranicza zmiany w komunikacji. Korzysta także wykonawca, bo może szybko i bezpiecznie pracować - skomentowała Agnieszka Kwapisz, kierownik kontraktu z PKP PLK.

Kluczowa linia

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki nr 447 to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków kolejowych w Polsce. W ciągu doby trasą przejeżdża 170 pociągów.

Linia ma fundamentalne znaczenie dla komunikacji aglomeracyjnej oraz regionalnej. Zmodernizowana trasa Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki przejmie ruch aglomeracyjny i regionalny, co odciąży linię z Katowic do Warszawy (linia nr 1), po której będą poruszać się pociągi dalekobieżne i międzynarodowe.

Efektem modernizacji 22-kilometrowej linii będzie większa niezawodność przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów.

Na przystankach Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne i estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Ponadto powstanie nowy przystanek w Parzniewie.

Przetarg w toku

Wartość inwestycji jest szacowana na ok. 350 mln zł. Zadanie ma być współfinansowane z unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF).

PKP PLK zapewniają, że procedury przetargowe przebiegają zgodnie z planem - trwa analiza dziewięciu wniosków złożonych do pierwszego etapu postępowania.

Zobacz więcej:
Dziewięciu chętnych na warszawską linię podmiejską za 350 mln zł

- Jednocześnie trwa sprawdzanie wykonawców pod kątem możliwości skrócenia czasu prac. Zarządcy infrastruktury zależy, by zamknięcie torów, czyli najcięższe roboty, były przeprowadzone w ciągu 12 miesięcy, a nie - jak wcześniej zakładano - 15 - podały PKP PLK.

- Przetarg na modernizację został ogłoszony pod koniec 2015 r. Zanim ruszą prace, w pierwszej kolejności zostanie opracowany dokładny harmonogram robót z uwzględnieniem rozkładu pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych - podsumowały.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP