PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pociągi na trasie Katowice - Wrocław pojadą szybciej

Autor: wnp.pl (TE)
27-04-2013 15:41

PKP PLK podpisały kontrakt z wykonawcą rewitalizacji linii kolejowej nr 132 na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka. Jej wartość wynosi ponad 38 mln zł brutto, a dzięki inwestycji ma skrócić się czas przejazdu na trasie Katowice - Wrocław.

Inwestycja, która będzie realizowana w ramach projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 132/135 na odcinku Gliwice Łabędy - Pyskowice - Błotnica Strzelecka, ma zostać zakończona do 30 listopada 2013 r.
Przeprowadzi ją konsorcjum Unitor B z Tychów, Infra Silesia z Rybnika, Leonhard Weiss, którego oferta, opiewająca dokładnie na 38,25 mln zł brutto, została wybrana według kryterium najniższej ceny. Budżet inwestora wynosił 52,1 mln zł brutto.

W komunikacie PKP PLK podały, że rewitalizacja trasy pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o kilkadziesiąt minut dzięki przywróceniu pierwotnych parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Obecnie pociągi na niektórych odcinkach zwalniają do 60 km/h.

- Inwestycja obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających, między innymi, na wymianie 9,5 km nawierzchni kolejowej. W ramach inwestycji zostaną przebudowane cztery przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna na szlaku Paczyna - Błotnica Strzelecka oraz dwa perony na stacji Pyskowice. Zaplanowano również prace w branżach automatyki kolejowej i elektroenergetyki - wskazano.

Dodano, że linia Bytom - Wrocław na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, magistralną, znaczenia państwowego. Jest to element najkrótszego połączenia kolejowego Wrocławia z Katowicami. Inwestycja ma uzupełnić planowaną przez PKP PLK rewitalizację trasy Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice.

- Prace według założeń mają być przeprowadzone w 2014 r. Wszystkie zaplanowane roboty na trasie Wrocław - Opole - Katowice pozwolą na skrócenie czasu przejazdu do około dwóch godzin. Pociągi między Wrocławiem i Opolem pojadą po zmodernizowanych torach na których już mogą osiągać prędkość 160 km/h, i dalej po zrewitalizowanej trasie Opole - Gliwice - Katowice - napisano w komunikacie.

Poniżej pełna lista ofert złożonych w tym przetargu (cena brutto):
1. Eiffage Polska Koleje - 41,92 mln zł
2. Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol - 44,79 mln zł
3. Konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag - 45,71 mln zł
4. Konsorcjum: OHL ZS (Czechy), OHL ZS Polska - 45,14 mln zł
5. Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom - 40,75 mln zł
6. Porr Polska - 39,82 mln zł
7. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex z Sosnowca - 45,5 mln zł
8. Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie (grupa ZUE) - 48,89 mln zł
9. Konsorcjum: Unitor B z Tychów, Infra Silesia z Rybnika, Leonhard Weiss - 38,25 mln zł
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 387 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP