PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pociągi na trasie Katowice - Wrocław pojadą szybciej

Autor: wnp.pl (TE)
27-04-2013 15:41

PKP PLK podpisały kontrakt z wykonawcą rewitalizacji linii kolejowej nr 132 na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka. Jej wartość wynosi ponad 38 mln zł brutto, a dzięki inwestycji ma skrócić się czas przejazdu na trasie Katowice - Wrocław.

Inwestycja, która będzie realizowana w ramach projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 132/135 na odcinku Gliwice Łabędy - Pyskowice - Błotnica Strzelecka, ma zostać zakończona do 30 listopada 2013 r.
Przeprowadzi ją konsorcjum Unitor B z Tychów, Infra Silesia z Rybnika, Leonhard Weiss, którego oferta, opiewająca dokładnie na 38,25 mln zł brutto, została wybrana według kryterium najniższej ceny. Budżet inwestora wynosił 52,1 mln zł brutto.

W komunikacie PKP PLK podały, że rewitalizacja trasy pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o kilkadziesiąt minut dzięki przywróceniu pierwotnych parametrów technicznych infrastruktury kolejowej oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Obecnie pociągi na niektórych odcinkach zwalniają do 60 km/h.

- Inwestycja obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających, między innymi, na wymianie 9,5 km nawierzchni kolejowej. W ramach inwestycji zostaną przebudowane cztery przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna na szlaku Paczyna - Błotnica Strzelecka oraz dwa perony na stacji Pyskowice. Zaplanowano również prace w branżach automatyki kolejowej i elektroenergetyki - wskazano.

Dodano, że linia Bytom - Wrocław na odcinku Paczyna - Toszek - Błotnica Strzelecka jest linią zelektryfikowaną, dwutorową, magistralną, znaczenia państwowego. Jest to element najkrótszego połączenia kolejowego Wrocławia z Katowicami. Inwestycja ma uzupełnić planowaną przez PKP PLK rewitalizację trasy Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice.

- Prace według założeń mają być przeprowadzone w 2014 r. Wszystkie zaplanowane roboty na trasie Wrocław - Opole - Katowice pozwolą na skrócenie czasu przejazdu do około dwóch godzin. Pociągi między Wrocławiem i Opolem pojadą po zmodernizowanych torach na których już mogą osiągać prędkość 160 km/h, i dalej po zrewitalizowanej trasie Opole - Gliwice - Katowice - napisano w komunikacie.

Poniżej pełna lista ofert złożonych w tym przetargu (cena brutto):
1. Eiffage Polska Koleje - 41,92 mln zł
2. Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol - 44,79 mln zł
3. Konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag - 45,71 mln zł
4. Konsorcjum: OHL ZS (Czechy), OHL ZS Polska - 45,14 mln zł
5. Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom - 40,75 mln zł
6. Porr Polska - 39,82 mln zł
7. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armex z Sosnowca - 45,5 mln zł
8. Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie (grupa ZUE) - 48,89 mln zł
9. Konsorcjum: Unitor B z Tychów, Infra Silesia z Rybnika, Leonhard Weiss - 38,25 mln zł

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP