PO planuje kolejną rewolucję drogową

PO planuje kolejną rewolucję drogową
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Czeka nas kolejna w ciągu kilku lat rewolucja w planach budowy dróg. Idąc do wyborów, Platforma Obywatelska zapowiedziała wielką zmianę priorytetów w inwestycjach drogowych. Do łask mogą też wrócić umowy koncesyjne z prywatnymi inwestorami, podczas gdy PiS stawiał bardziej na budowę dróg przez państwo.

Zmiana ekipy rządowej zwykle wiązała się też ze zmianami w planach budowy dróg. Wygląda na to, że Platforma podtrzyma tę tradycję, co sugeruje "Narodowy Program Wielkiej Budowy" opracowany przez PO. Zakłada on gruntowne przemeblowanie tych inwestycji drogowych, których budowę PiS planował, ale jeszcze nie zaczął - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Już do 2012 r. PO chciałoby połączyć w okolicach Świnoujścia drogę ekspresową S-3 z połączeniami drogowymi w Niemczech, planowaną przez PiS po 2014 r.

Pod nóż ma pójść droga ekspresowa S-74 przez obszary Kielecczyzny, o którą szczególnie zabiegał Przemysław Gosiewski, wicepremier w rządzie PiS, a jednocześnie poseł z Kielc. Za to Wrocław z Łodzią ma do 2012 r. połączyć autostrada A8 zamiast planowanej drogi ekspresowej S-8. Wśród drogowców ta nowa autostrada już zaczyna zyskiwać nazwę "schetynówki", od nazwiska wywodzącego się z Wrocławia posła PO Grzegorza Schetyny, jednego z głównych współpracowników Donalda Tuska. Program PO nie przewiduje też, aby na Euro 2012 można przejechać z Warszawy do Krakowa drogą ekspresowa S-7 - wylicza "Gazeta".

Jednak największe zmiany PO zaproponowała we wschodniej Polsce. Odłożone na później mają być drogi S-12 i S-17 do granicy z Ukrainą, które miały ułatwić kibicom przejazdy między stadionami. Odłożona ma być też budowa drogi ekspresowej S-19, polskiej części nowego międzynarodowego szlaku transportowego łączącego nowe państwa członkowskie UE - od Węgier po państwa nadbałtyckie i Helsinki. PO chce też wybudować po całkowicie nowej trasie w Polsce północno-wschodniej drogę ekspresową S-8. Z Ostrowi Mazowieckiej odbijałaby do Łomży, a stamtąd przez Ełk i Suwałki do granicy z Litwą. Odcinek S-8 z Ostrowi do Białegostoku zyskałby oznaczenie S-60 i nie prowadził już dalej na Litwę.

Ponadto już do 2012 r. PO chciałby doprowadzić autostradę A2 z Warszawy do granicy z Białorusią; PiS w tym czasie chciał przedłużyć A2 tylko do Siedlec.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PO planuje kolejną rewolucję drogową

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!