PKP PLK głosiły przetarg na remont linii kolejowej nr 96 Tarnów - Muszyna, zwanej „kryniczanką”. Prace obejmą 19-kilometrowy odcinek torów między Grybowem i Kamionką Wielką, w którego skład wychodzi tzw. pętla grybowska, znana ze stromych podjazdów i zjazdów.
Inwestycja poprawi jakość podróży i obsługę na peronach. Wzrośnie też poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
Odnowione zostaną cztery wiadukty i 26 innych obiektów inżynieryjnych między Grybowem a Kamionką Wielką. Stacja Ptaszkowa i przystanek Mszalnica zyskają nowe perony, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pojawi się tam także lepsze oznakowane i oświetlenie oraz takie udogodnienia, jak wiaty czy ławki.
Na zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym wpłynie przebudowa 22 przejazdów kolejowo-drogowych w m.in. Grybowie, Ptaszkowej, Białej Wyżnej, Mszalnicy.
Szalacha przypomniała, że zaplanowane prace uzupełnią już wykonane projekty na linii Tarnów - Leluchów, których wartość wynosi około 100 mln zł. To min. modernizacje na odcinku Tarnów - Stróże za ponad 64 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, poprawa odcinka Grybów - Ptaszkowa za 5 mln zł i prace z dofinansowaniem unijnym: montaż 23 nowych rozjazdów za ponad 12 mln zł pomiędzy Stróżami a Muszyną i przebudowa 11 przejazdów między Tarnowem a Muszyną.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP PLK szukają wykonawcy dla fragmentu "kryniczanki"