PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na odcinek magistrali nadodrzańskiej

Autor: wnp.pl (TE)
15-11-2017 09:12 |  aktualizacja: 15-11-2017 09:16
PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na odcinek magistrali nadodrzańskiej

„Nadodrzanka” należy do kluczowych linii kolejowych.

fot. PKP PLK

W powtórnym przetargu na modernizację linii kolejowej nr 273 między Drzeńskiem a Kostrzynem zwycięska okazała się oferta konsorcjum spółek Schweerbau i SBM.

  • Roboty obejmą ok. 38 km toru w woj. lubuskim.
  • Finansowanie będzie pochodzić ze środków krajowych.
  • „Nadodrzanka” łączy południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu.
Kryteria wyboru wykonawcy stanowiły cena (60 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji - 2 i 3 etapu prac (40 proc.). Konsorcjum Schweerbau i SBM wyceniło swoje usługi na 161,01 mln zł netto oraz zadeklarowało skrócenie terminu prac o 70 dni.

Budżet zamawiającego ustalono na 152,72 mln zł netto, a oferty złożyły (cena netto; skrócenie terminu prac):

1. Trakcja PRKiI - 141,31 mln zł; 4 dni

2. Konsorcjum: Alusta, ZRK Dom - 152,44 mln zł; 4 dni

3. Konsorcjum: Infra Silesia, Transkol - 192,50 mln zł; 4 dni - odrzucona

Poprzedni przetarg unieważniono na początku lipca. Złożone wówczas dwie oferty znacząco przewyższały budżet zamawiającego, ustalony na 96 mln zł netto.

Konsorcjum Schweerbau, SBM w poprzednim postępowaniu wyceniło prace na 141,39 mln zł netto, a konsorcjum Colas Rail Polska, Colas Rail na 151,19 mln zł netto.

Pociągi pojadą szybciej

Inwestycja ma zapewnić ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągów - składów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100km/h. Całość prac ma zostać zrealizowana do 15 grudnia 2018 r.

Kolejarze przebudują łącznie 10 peronów na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie oraz przystankach osobowych: Radów i Górzyca. Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów.

- Lepszy komfort podróży zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - zapowiedziały PKP PLK.

Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wymiana 28 rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewni sprawny przejazd pociągów m.in. w okresie zimowym.

Prace na dziewięciu przejazdach kolejowo-drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i kierowców. Szczególnie dla ruchu towarowego ważne będą prace na 27 obiektach inżynieryjnych, w tym dwóch wiaduktach i moście.

Magistrala nadodrzańska

„Nadodrzanka” należy do kluczowych linii kolejowych. Prowadzi z Wrocławia do Szczecina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Rzepin, Kostrzyn i Gryfino. Trasa stanowi ważny element korytarza transportowego C-E 59 łączącego Skandynawię z południem Europy.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 674 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP