Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK mają dziewięciu chętnych na Krakowski Węzeł Kolejowy za 1,5 mld zł

Autor: WNP.PL (Tomasz Elżbieciak)
24-03-2016 09:00
PKP PLK mają dziewięciu chętnych na Krakowski Węzeł Kolejowy za 1,5 mld zł

Wizualizacja estakady, który ma powstać w ramach modernizacji Krakowskiego Węzła Kolejowego.

Fot. PKP PLK

Dziewięć konsorcjów złożyło wnioski o dopuszczenie do przetargu na modernizację Krakowskiego Węzła Kolejowego. Wartość inwestycji, która będzie współfinansowana z unijnego programu Łącząc Europę (CEF), jest szacowana przez PKP PLK na ponad 1,5 mld zł.

Zadanie przewiduje modernizację ok. 20-kilometrowego odcinka Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Prace wykonywane będą na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości PKP PLK chcą dobudować dwie pary torów na odcinku od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę toru na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.

Nowe stacje i mosty

W ramach inwestycji zaplanowano przebudowę czterech stacji kolejowych: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów.

Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej - Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień

Do tego rozbudowane będą przystanki Kraków Łobzów i Kraków Zabłocie, na których dobudowane zostaną dodatkowe krawędzie peronowe.

Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych). PKP PLK przewidziały budowę 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwa nowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstaną nowe.

Więcej pociągów

Efektem modernizacji ma być zwiększenie przepustowości trasy. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki mają zapewnić wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych.

W przypadku tych ostatnich chodzi szczególnie o pociągi poruszające się po linii E30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, i łączącej zachodnie oraz wschodnie regiony kraju.

Konsorcja powalczą o kontrakt

Do przetargu PKP PLK planują dopuścić maksymalnie ośmiu wykonawców. Wadium wynosi 23 mln zł. Kryteria w przetargu to cena (90 proc.) i okres gwarancji (10 proc.). Termin realizacji zadania będzie wynosił 48 miesięcy.

Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia aukcji elektronicznej, jeżeli zostaną złożone co najmniej trzy oferty niepodlegające odrzuceniu.

Ponadto warunkiem będzie, aby cena najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu przekroczyła kwotę, jaką zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Kryterium w aukcji będzie cena.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP