PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK mają cztery oferty na Centralną Magistralę Kolejową

Autor: wnp.pl (TE)
26-10-2017 08:16
PKP PLK mają cztery oferty na Centralną Magistralę Kolejową

Stacja Idzikowice.

fot. PKP PLK

Za zaprojektowanie i realizację prac budowlanych związanych z modernizacją stacji węzłowej w Idzikowicach wykonawcy oczekują od 124 do 161 mln zł netto.

  • Dzięki inwestycji pociągi pojadą przez przebudowaną stację z prędkością nawet 200 km/h. Niektóre przejazdy będą dostosowane nawet do 250 km/h, czyli kolei dużych prędkości.
  • To kolejny etap modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej.
Kryteria wyboru wykonawcy stanowią cena (60 proc.) oraz doświadczenie wykonawcy. Termin realizacji będzie mijał 16 czerwca 2020 r.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Porr, Porr Bau, które wyceniło swój usługi na 124,78 mln zł netto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 120,23 mln zł netto.

Pozostali oferenci to (ceny netto): konsorcjum Budimex, KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji z Lublina (128,74 mln zł), Trakcja PRKiI (141,07 mln zł) oraz konsorcjum Strabag, Strabag Rail (Czechy), Krakowskie Zakłady Automatyki (161,82 mln zł).

Tory i sieć

Jak zapowiadały PKP PLK, efektem prac będzie sprawniejszy i szybszy przejazd pociągów przez stację w Idzikowicach. Modernizacja obejmie kompleksową przebudowę torów i wymianę sieci trakcyjnej o łącznej długości ok. 12 km.

Poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego ma podnieść zabudowa komputerowych urządzeń sterowania. Stacja zostanie dostosowana do przejazdu pociągów z prędkością 200 km/h.

Zabudowanych zostanie 40 nowych rozjazdów, w tym 12 rozjazdów dostosowanych do dużych prędkości (max. 250 km/h). Na terenie stacji zaplanowano także budowę nowej nastawni wyposażonej m.in. w komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Będzie jeszcze szybciej

PKP PLK w 2017 r. realizują na CMK pięć projektów inwestycyjnych o łącznej wartości 162 mln zł. Zadania te są częścią projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Dotychczas wybudowano posterunek Pilichowice, modernizowane są stacje: Olszamowice i Włoszczowa Północ oraz wymieniana jest sieć trakcyjna na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe - Olszamowice.

Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Inwestycje zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego - umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h.

Centralna Magistrala Kolejowa

Czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu.

CMK przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy m.in. z Krakowem, Katowicami i Wrocławiem.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 283 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP