PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP PLK mają 12 chętnych na modernizację stacji Libiąż

Autor: WNP.PL (TE)
18-02-2016 10:11
PKP PLK mają 12 chętnych na modernizację stacji Libiąż
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

PKP PLK otrzymały oferty od dwunastu wykonawców w przetargu na modernizację stacji Libiąż na linii kolejowej nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2016-2017.

Głównym celem modernizacji stacji Libiąż jest usprawnienie podróży i transportu towarów, zwłaszcza węgla z Kopalni Janina, a także podniesienie poziomu bezpieczeństwa.
PKP PLK zapowiedziały, że na stacji poprawi się dostęp do komunikacji kolejowej i komfort obsługi pasażerów. Podróżni będą mieć do dyspozycji nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie.

Wykonawca robót ma zostać wybrany wg kryteriów ceny (95 proc.) i okresu gwarancji (5 proc.). Najtaniej zadanie wyceniło Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, którego oferta opiewa na 31,83 mln zł brutto.

Budżet inwestora wynosi 31,24 mln zł brutto. Wszyscy oferenci zadeklarowali 120-miesięczny okres gwarancji poza konsorcjum Torkol, Zisco (72 miesiące).

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Skanska, Skanska SK - 33,16 mln zł

2. Konsorcjum: Torkol, Zisco - 36,88 mln zł

3. Konsorcjum: NDI SA, NDI sp. z o.o. - 37,26 mln zł

4. Porr Polska Construction - 37,95 mln zł

5. Transkol - 37,99 mln zł

6. Konsorcjum: Track Tec Construction, Infrakol - 39,04 mln zł

7. Trakcja PRKiI - 39,43 mln zł

8. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor, KZN Rail, Krakowskie Zakłady Automatyki 40,73 mln zł

9. ZUE - 42,55 mln zł

10. Konsorcjum: Elkol, CTL Service - 44,37 mln zł

11. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Electren - 44,94 mln zł

Prace będą wykonywane bez wstrzymywania ruchu kolejowego. W pierwszym etapie PLK wyremontuje bocznicę prowadzącą do Kopalni Janina.

Dzięki temu pociągi towarowe, jadące od strony Chrzanowa, będą mogły wjeżdżać bezpośrednio na teren kopalni bez potrzeby przejeżdżania przez stację Libiąż. Drugi etap prac obejmie modernizację stacji.

Po wykonaniu wszystkich prac pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością 100 km/h, a składy towarowe 70km/h - nawet o 50 km/h więcej niż obecnie.

Projekt został wpisany do Krajowego Programu Kolejowego jako inwestycja podstawowa, której celem jest m.in. poprawa warunków dla transportu towarowego.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP