Nowe wiadukty na linii obwodowej nad ulicami Kasprzaka, Wolską i Zawiszy, kładki nad ul. Prądzyńskiego i Górczewską - takie prace prowadzą w Warszawie PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. czekają na decyzję stołecznego konserwatora zabytków w sprawie możliwości przeniesienia obiektu odkopanego przy wiadukcie nad ulicą Obozową. Opracowywany jest szczegółowy plan przemieszczenia schronu.
- Aby nadrobić czas, ze względu na wstrzymanie przez konserwatora zabytków prowadzenia robót przy przebudowie wiaduktu nad ul. Obozową, technologia wykonywania prac będzie zmieniona.
- Dzięki wartej 196 mln zł brutto inwestycji od 2018 roku na odcinku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej przybędą dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki.
Inwestycja warta 196 mln zł brutto znacznie usprawni komunikację nie tylko w stolicy.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w środę w komunikacie, że na linii obwodowej prace prowadzone są w kilku lokalizacjach. Trwa budowa fundamentów nowych wiaduktów nad ulicami: Kasprzaka, Wolską i Zawiszy, a nad ulicami Prądzyńskiego i Górczewską powstają kładki. Usuwane są tzw. "kolizje z sieciami kanalizacyjnymi i elektrycznymi" - przygotowywane jest przesunięcie lub ułożenie instalacji w nowych miejscach.
Na przystankach: Warszawa Zachodnia (peron 8), Warszawa Wola, Warszawa Młynów i Warszawa Koło stoją już ściany nowych peronów. Trwają prace ziemne, m.in. związane z odwodnieniem tzn. dobrym odprowadzeniem wody, instalowane są słupy pod montaż wiat.
W komunikacie zaznaczono, że pomiędzy przystankami Warszawa Młynów a Warszawa Wola na kilkusetmetrowym odcinku ułożono podkłady i szyny. Wykonawca przygotowuje fundamenty oraz słupy pod nową sieć trakcyjną.
- Ze względu na konieczność dodatkowych prac i potrzebę zabezpieczenia schronu, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. czekają na decyzję stołecznego konserwatora zabytków w sprawie możliwości przeniesienia obiektu odkopanego przy wiadukcie nad ulicą Obozową. Opracowywany jest szczegółowy plan przemieszczenia schronu - czytamy w informacji. PKP PLK zaznaczyły, że będzie to wykonywane zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków.
Z komunikatu wynika, że aby nadrobić czas, ze względu na wstrzymanie przez konserwatora zabytków prowadzenia robót przy przebudowie wiaduktu nad ul. Obozową, technologia wykonywania prac będzie zmieniona. Planowane jest montowanie gotowych stalowych elementów bezpośrednio na podpory i wykonanie żelbetowego pomostu "na mokro". Zdaniem przedstawicieli firmy umożliwi to przyspieszenie prac.
Efekty przebudowy - jak podkreśliły PKP PLK - odczują przede wszystkim pasażerowie. Dzięki wartej 196 mln zł brutto inwestycji od 2018 roku na odcinku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej przybędą dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki. Obecne obiekty - Warszawa Kasprzaka (nowa nazwa Warszawa Wola), Warszawa Koło (nowa nazwa Warszawa Młynów) oraz peron nr 8 na stacji Warszawa Zachodnia zostaną przebudowane.
Na wszystkich peronach pojawią się nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne. Przystanki będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. dzięki windom i systemom specjalnych oznaczeń krawędzi peronów.
Szczególne znaczenie - jak podkreślono - zyska przystanek Warszawa Młynów (wcześniej Warszawa Koło). Po zakończeniu prac będzie ważnym węzłem przesiadkowym integrującym kolej z komunikacją miejską.
Projekt "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska)" jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu "Łącząc Europę". Wartość dofinansowania wynosi 85 proc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKP PLK: inwestycje na linii obwodowej w stolicy za 196 mln zł