Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PKP: modernizacja linii Warszawa-Radom nie jest zagrożona

Autor: PAP
23-02-2016 19:30
PKP: modernizacja linii Warszawa-Radom nie jest zagrożona
Fot. Fotolia

Termin modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia nie jest zagrożony - uspokaja PKP. Zgodnie z harmonogramem przebiega przebudowa liczącego 27 km odcinka z Warszawy Okęcie do Czachówka. W fazie przetargowej są następne odcinki trasy do Radomia.

Liczący 100 km odcinek linii kolejowej nr 8 między Radomiem a Warszawą jest objęty albo toczącymi się już robotami, albo pracami związanymi z przetargami i wyłanianiem wykonawców.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy ówczesnej minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak, modernizacja całego odcinka z Radomia do stolicy miałby się zakończyć najpóźniej w 2020 r.

Zaniepokojenie mieszkańców Radomia, którzy od lat zabiegali o modernizację linii kolejowej do stolicy, wywołały jednak ostatnie doniesienia o problemach związanych z przetargiem na przebudowę odcinka Warka-Radom. Termin składania ofert był zmieniany już kilkakrotnie.

Według rzecznika PKP Karola Jakubowskiego, zmiana ta nie jest zależna od PLK - wynika m.in. z odwołania, które zgłosił jeden z oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej. "Odwołanie zostało przez KIO uwzględnione. Decyzja KIO wzbudziła wątpliwości Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który skierował sprawę do sądu okręgowego" - wyjaśnił rzecznik.

Jakubowski zaznaczył, że mimo opóźnień terminy realizacji inwestycji nie są zagrożone. Modernizacja linii pomiędzy Czachówkiem a Radomiem - jak powiedział - ma się rozpocząć w 2018 r.

Obecnie prowadzona jest przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Prace - zdaniem rzecznika - przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na tym odcinku PKP planuje modernizację trzech stacji i sześciu przystanków, wymianę 77 km torów, montaż ponad 100 rozjazdów i nowych urządzeń sterowania ruchem oraz 75 km sieci trakcyjnej. Koszt inwestycji to 460 mln zł. Prace mają zakończyć się w II kwartale 2017 r.

W ocenie rzecznika największe zmiany widać już na stacji Warszawa Okęcie oraz przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny. Na stacji Okęcie stoi konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, która zapewni pasażerom bezpieczne dojście na peron. "Zamontowane tam windy ułatwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym i starszym. Z części nowego, wyspowego peronu korzystają już pasażerowie" - podkreślił Jakubowski. Przebudowa stacji na Okęciu ma zakończyć się jesienią.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


26 517 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 325 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 772 585 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP