PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pięć konsorcjów do projektowania linii tramwajowych w Olsztynie

Autor: PAP
18-11-2013 11:56

Olsztyński urząd miasta wybrał pięć konsorcjów, które wezmą udział w kolejnym etapie przetargu na projektowanie linii tramwajowych. Kluczowym elementem wyboru projektanta będzie cena robót - poinformował PAP Andrzej Karwowski z olsztyńskiego magistratu.

Karwowski, który nadzoruje realizację projektu tramwajowego w olsztyńskim magistracie zaznaczył, że do przetargu na projektowanie linii tramwajowych zgłosiło się 12 firm i konsorcjów. Komisja przetargowa dokonała oceny każdego z tych podmiotów; wyłoniła pięć, które przeszły do następnego etapu przetargu.
- Są to konsorcja, którym przewodzą polskie firmy. Dwie z nich są z Krakowa, kolejne z Gdańska, Poznania i Warszawy - powiedział PAP Karwowski. Dodał, że do tych konsorcjów wysłano specyfikację techniczną, w oparciu o którą firmy będą musiały wycenić swoje usługi.

- Kryterium ceny będzie teraz kluczowe, ponieważ wybierzemy najtańszą ze złożonych nam ofert - powiedział Karwowski. Przyznał, że ratusz ma nadzieję na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu na projektowanie linii tramwajowych w połowie grudnia. Odmówił podania nawet szacunkowych kwot, jakie ratusz spodziewa się otrzymać od oferentów w tym przetargu. Wadium wynosiło 100 tys. zł.

Jak wcześniej informował olsztyński ratusz, zwycięzca przetargu będzie musiał m.in. wykonać plany budowy zajezdni postojowej dla autobusów przy ul. Sikorskiego; będzie miał na to 56 dni od podpisania umowy. W ciągu 140 dni od podpisania umowy musi sporządzić projekt budowy linii tramwajowej od głównej ulicy miasta Piłsudskiego do Wysokiej Bramy - wejścia na Stare Miasto.

Projekty na budowę linii tramwajowych w Olsztynie miała wykonać hiszpańska firma FCC, ale miasto w sierpniu zerwało z nią umowę z powodu opóźnień. Według władz Olsztyna Hiszpanie wykonali wówczas 4,6 proc. prac, podczas gdy harmonogram przewidywał, iż gotowych powinno być 67 proc. robót budowlanych. Po tej decyzji prace stanęły w miejscu.

Tramwaje mają powrócić po 50 latach przerwy na ulice Olsztyna do końca 2015 roku; inwestycja jest realizowana w 85 proc. ze środków unijnych z programu Rozwój Polski Wschodniej. Koszt budowy linii szacowany jest na 250 mln zł.

Linie tramwajowe mają poprawić komunikację miejską w Olsztynie. Połączą najbardziej odległe dzielnice Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim, a także Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Na linii głównej między dworcem a osiedlem Jaroty planowana jest budowa 13 przystanków. Od tej trasy w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki. Rozbudowana zostanie także zajezdnia dla tramwajów. Projekt przewiduje też budowę nowej ulicy - Obiegowej, która skróci przejazd do śródmieścia Olsztyna.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Przewiduje on także zakup tramwajów, budowę buspasów oraz instalację inteligentnego systemu sterowania ruchem ulicznym, uwzględniającego skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP