PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pięć konsorcjów do projektowania linii tramwajowych w Olsztynie

Autor: PAP
18-11-2013 11:56

Olsztyński urząd miasta wybrał pięć konsorcjów, które wezmą udział w kolejnym etapie przetargu na projektowanie linii tramwajowych. Kluczowym elementem wyboru projektanta będzie cena robót - poinformował PAP Andrzej Karwowski z olsztyńskiego magistratu.

Karwowski, który nadzoruje realizację projektu tramwajowego w olsztyńskim magistracie zaznaczył, że do przetargu na projektowanie linii tramwajowych zgłosiło się 12 firm i konsorcjów. Komisja przetargowa dokonała oceny każdego z tych podmiotów; wyłoniła pięć, które przeszły do następnego etapu przetargu.
- Są to konsorcja, którym przewodzą polskie firmy. Dwie z nich są z Krakowa, kolejne z Gdańska, Poznania i Warszawy - powiedział PAP Karwowski. Dodał, że do tych konsorcjów wysłano specyfikację techniczną, w oparciu o którą firmy będą musiały wycenić swoje usługi.

- Kryterium ceny będzie teraz kluczowe, ponieważ wybierzemy najtańszą ze złożonych nam ofert - powiedział Karwowski. Przyznał, że ratusz ma nadzieję na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu na projektowanie linii tramwajowych w połowie grudnia. Odmówił podania nawet szacunkowych kwot, jakie ratusz spodziewa się otrzymać od oferentów w tym przetargu. Wadium wynosiło 100 tys. zł.

Jak wcześniej informował olsztyński ratusz, zwycięzca przetargu będzie musiał m.in. wykonać plany budowy zajezdni postojowej dla autobusów przy ul. Sikorskiego; będzie miał na to 56 dni od podpisania umowy. W ciągu 140 dni od podpisania umowy musi sporządzić projekt budowy linii tramwajowej od głównej ulicy miasta Piłsudskiego do Wysokiej Bramy - wejścia na Stare Miasto.

Projekty na budowę linii tramwajowych w Olsztynie miała wykonać hiszpańska firma FCC, ale miasto w sierpniu zerwało z nią umowę z powodu opóźnień. Według władz Olsztyna Hiszpanie wykonali wówczas 4,6 proc. prac, podczas gdy harmonogram przewidywał, iż gotowych powinno być 67 proc. robót budowlanych. Po tej decyzji prace stanęły w miejscu.

Tramwaje mają powrócić po 50 latach przerwy na ulice Olsztyna do końca 2015 roku; inwestycja jest realizowana w 85 proc. ze środków unijnych z programu Rozwój Polski Wschodniej. Koszt budowy linii szacowany jest na 250 mln zł.

Linie tramwajowe mają poprawić komunikację miejską w Olsztynie. Połączą najbardziej odległe dzielnice Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim, a także Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Na linii głównej między dworcem a osiedlem Jaroty planowana jest budowa 13 przystanków. Od tej trasy w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki. Rozbudowana zostanie także zajezdnia dla tramwajów. Projekt przewiduje też budowę nowej ulicy - Obiegowej, która skróci przejazd do śródmieścia Olsztyna.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Przewiduje on także zakup tramwajów, budowę buspasów oraz instalację inteligentnego systemu sterowania ruchem ulicznym, uwzględniającego skalę natężenia ruchu w godzinach szczytu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP