Pięć konsorcjów złożyło oferty w przetargu na budowę podziemnej części dworca Łódź Fabryczna. Do końca 2014 r. ma powstać tam węzeł komunikacyjny. Najniższą cenę w przetargu zaoferowało konsorcjum, którego liderem jest Pol-Aqua.
- Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest do czerwca 2011 r. - poinformował w piątek rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Robert Kuczyński.
Nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna będzie przystosowany m.in. do obsługi kolei dużych prędkości. Inwestycja, warta ponad 2 mld zł, ma być zakończona w grudniu 2014 roku. 1,2 mld zł ma pochodzić z funduszy UE.
Jak poinformował rzecznik, zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej. Powstanie też dworzec kolejowy Łódź Fabryczna - będzie to podziemna stacja z 4 peronami i 8 torami. Tory i perony mają przebiegać 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi - sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego.
Nad dworem powstaną hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.
W trakcie prac planowana jest rozbiórka istniejących obiektów i infrastruktury. Prace zrealizowane będą w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego Dworca Łódź Fabryczna i przylegających terenów.
Inwestycja jest współfinansowana z funduszu Unii Europejskiej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pięć konsorcjów chce budować dworzec Łódź Fabryczna, najtańsza oferta Pol-Aquy