PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PBG chce budować autostrady, ale w PPP. Ma już partnerów

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
31-10-2011 09:31
PBG chce budować autostrady, ale w PPP. Ma już partnerów
Fot. (mat. prasowe PBG)

Grupa PBG coraz słabiej będzie się angażowała w budowę dróg i autostrad. Wyjątkiem będą przedsięwzięcia realizowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego - poinformował w rozmowie z portalem wnp.pl Jerzy Wiśniewski, prezes i główny udziałowiec PBG.

W ostatnich kilku miesiącach można zauważyć, że konsorcja z udziałem grupy PBG składają w przetargach drogowych najdroższe lub jedne z najdroższych ofert.

Przykładem może być chociażby jeden z odcinków drogi ekspresowej S17, gdzie wygrał hiszpański Dragados z ofertą o wysokości 629 mln zł brutto. Tymczasem oferta konsorcjum PBG była prawie o 300 mln zł wyższa. Dlaczego grupa tak zachowawczo podchodzi do przetargów drogowych?

Czytaj: Nadchodzi czas na nowe sojusze energetyczne budowlańców

- Ceny, które obecnie oferujemy, pozwalają wytrzymać ujemny cash flow. Chyba żadna ze spółek budowlanych nie spodziewała się, że ok. 40 proc. inwestycji drogowej trzeba będzie finansować samemu - wyjaśnił Wiśniewski.

- Po historii z Covec GDDKiA zmienia podejście i zaczyna płacić szybciej; może nawet jeszcze w tym roku zmieni sposób płacenia. Gdyby przykładowo płacono nie tylko za wykonanie pewnego zakresu prac, ale już za materiały potrzebne na budowę, to myślę, że od razu wpłynęłoby nam między 150-200 mln zł. Żeby spełnić tzw. kamień milowy, czyli przykładowo wykonać cały przekrój drogi, musimy mieć wszystkie materiały na budowie - podkreślił.

Wiśniewski dodał, że grupa nadal będzie uczestniczyła w przetargach drogowych, ale na takim poziomie cenowym, jak obecnie prezentuje.

- Nie kłócimy się z rynkiem. Możliwe, że trudniej będzie w ten sposób zwyciężać w przetargach. Nastawiamy się jednak na bardziej specjalistyczne zlecenia, jak przykładowo tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Czytaj: Jest umowa na budowę tunelu pod Martwą WisłąSzkoda byłoby też przestać ofertować w przetargach drogowych, ponieważ w ostatnich latach stworzyliśmy wiele dobrych kierownictw budów - wskazał prezes.

Zaznaczył, że grupa będzie miała inne podejście do budowy dróg w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, znowelizowany pod koniec stycznia tego roku, dopuszcza możliwość zrealizowania dwóch odcinków autostrad w ramach PPP. Dotyczy to 140-kilometrowego odcinka A1 Tuszyn-Pyrzowice, a także autostrady A2 na wschód od Warszawy. Program zakłada, że te inwestycje będą realizowane po 2013 r.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP