Czy drogowy budżet zarobi na trasie Warszawa - Łódź, czy dopłaci do myta kierowców? Taki ma dylemat resort infrastruktury.
Dotychczas resort infrastruktury zakładał, że kierowcy aut osobowych będą płacić za przejazd autostradami budowanymi w modelu publiczno-prywatnego partnerstwa, a taki obowiązuje na A2, 20-23 gr za kilometr - przypomina "PB".
- Pieniądze od kierowców mają być przekazywane do funduszu drogowego. Teraz rozmawiamy m.in. o tym, ile spółka koncesyjna otrzymywałaby za przejazd każdego auta - mówi "Pulsowi Biznesu" Marek Michałowski, szef Budimeksu, który wspólnie z Cintrą i Ferrovialem tworzy Autostradę Południe, która bierze udział w przetargu na A2. Gdyby na przykład minister ustalił wysokość opłaty na 20 gr, a Autostrada Południe otrzymała za przejazd auta 15 gr, to w drogowym budżecie zostanie 5 gr.
Według nieoficjalnych danych, w przypadku konkurenta, Autostrady Mazowsze (tworzonej przez grupę Staleksportu), państwo musiałoby dołożyć do myta kierowców 2-5 gr za każde auto - napisał "PB".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ostatnie starcie na A2 do stolicy