PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Opóźnienie przebudowy DK-1 w Tychach można nadrobić

Autor: PAP
05-07-2012 15:44

Opóźnienia przebudowy 6,4-km odcinka drogi krajowej nr 1 na terenie Tychów są do nadrobienia - oceniają przedstawiciele wykonawcy kontraktu, firmy Polimex-Mostostal oraz miasta. Kontrakt ma wartość 149,8 mln zł.

Projekt przewiduje m.in. budowę bezkolizyjnych skrzyżowań oraz oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego. Skutkująca poważnymi korkami na "jedynce", trwająca od grudnia inwestycja, ma być zakończona do końca 2013 r. W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje o opóźnieniach.
Jak wyjaśnił podczas czwartkowej konferencji prasowej zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach Arkadiusz Bąk, aby należycie kontrolować wykonanie kontraktu, podzielono go na tzw. kamienie milowe. Pierwszy z nich, określony na 15 proc. wartości kontraktu (wykonanie prac za 18 mln zł), miał zakończyć się - po aneksowaniu - do końca czerwca. Dotąd wykonano jednak prace za ok. 11 mln zł.

"Wykonane dotąd prace są bardzo mało płatne. () Planowane są roboty wysokopłatne, (...) które zwiększą znacząco zaangażowanie finansowe. () W naszej opinii nie ma opóźnień powodujących zagrożenie realizacji tej inwestycji w terminie końcowym, a nawet w kolejnych terminach pośrednich" - ocenił Bąk.

Dyrektor projektu z firmy Polimex-Mostostal Krzysztof Pilśniak wyjaśniał, że opóźnienia na budowie mają przede wszystkim "charakter finansowy", a opóźnienia rzeczowe spowodowane są głównie przyczynami zewnętrznymi. Chodzi m.in. o kłopoty z przekazaniem wykonawcy części terenów kolejowych czy braki w dokumentacji istniejącej infrastruktury, którą trzeba przekładać lub przebudowywać.

Pilśniak wskazał, że na całym przebudowywanym odcinku "jedynki" ciągle trwają jeszcze roboty ziemne. "Do miesiąca powinny rozpocząć się roboty drogowe, związane z budową nawierzchni, które znacznie zwiększą przerób" - zaznaczył. "Tu nie chodzi nawet o nadrobienie rzeczowe, a nadrobienie finansowe" - ocenił.

Firma zadeklarowała zwiększenie na placu budowy liczby pracowników i sprzętu. W pierwszych dniach lipca pracowało tam ok. 30 maszyn ciężkich, a także ok. 30 samochodów ciężarowych. Na tyską inwestycję skierowano m.in. część sprzętu i ludzi z zakończonego odcinka autostrady pod Warszawą - jak argumentuje firma, m.in. także dlatego, by utrzymać u siebie sprawdzonych pracowników. Obecnie w Tychach pracuje ok. 160 osób.

Dyrektor projektu wskazał w czwartek, że Polimex "w zasadzie nie ma problemów z podwykonawcami", zastrzegając jednak, że większość robót drogowych przeprowadzi własnymi siłami. Firma deklaruje, że nie ma problemów z bieżącymi płatnościami na rzecz podwykonawców i dostawców; terminowo płaci też własnym pracownikom.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 326 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

543 032 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP