Opolski samorząd i PKP PLK wybudują wiadukt w Gogolinie

Opolski samorząd i PKP PLK wybudują wiadukt w Gogolinie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W Gogolinie nad trasą kolejową Opole-Kędzierzyn-Koźle powstanie wiadukt drogowy. Porozumienie ws. inwestycji podpisały w czwartek władze województwa, gminy Gogolin i PKP PLK. Koszt budowy wiaduktu wraz z blisko kilometrowym odcinkiem drogi szacuje się na 30 mln zł.

Dzięki tej inwestycji odblokowane zostanie centrum miasta i zwiększy się komfort życia jego mieszkańców. Przejazd kolejowy w Gogolinie zalicza się bowiem do najbardziej eksploatowanych w województwie opolskim - rocznie tą trasą przejeżdża 30 tys. pociągów. Z tego powodu rogatki są zamknięte przez osiem godzin dziennie.

Budowa wiaduktu ma być połączona z modernizacją trasy Opole-Kędzierzyn-Koźle, której zakończenie przewiduje się na 2023 rok. Jak zaznaczyły strony, szczegółowe ustalenia będą możliwe po przygotowaniu dokumentacji przedsięwzięcia.

"To jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Polsce. Linia będzie modernizowana, ale w planach remontowych PKP PLK nie było wiaduktu nad torami w Gogolinie. Biorąc pod uwagę znaczenie drogi wojewódzkiej 409 i jej skomunikowanie z autostradą A4, samorząd województwa gotowy jest współpracy przy jego budowie" - zadeklarował członek zarządu województwa Szymon Ogłaza.

Dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w urzędzie marszałkowskim Remigiusz Widera wyjaśnił PAP, że nowy szlak nad linią kolejową powstanie kilkaset metrów dalej od istniejącego przejazdu. "Stary przejazd, który już dzisiaj przez jedną trzecią doby jest zamknięty, będzie zamknięty jeszcze dłużej, bo po zmodernizowanej linii kolejowej pociągi będą jeździły szybciej i częściej" - powiedział.

Dodał, że "bez nowego, bezpiecznego szlaku nad torami, przejazd samochodem na drugą stronę Gogolina byłby prawdziwym wyzwaniem".

Burmistrz Gogolina Joachim Wojtala podkreślił, że budowa bezkolizyjnego skrzyżowania drogi samochodowej z linią kolejową to także tysiące ton zaoszczędzonego paliwa i skorelowanie ruchu drogowego i kolejowego przy tworzonym w Gogolinie centrum przesiadkowym.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!