PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ogłoszono przetarg na gliwicki fragment "średnicówki"

Autor: PAP
14-03-2012 13:19

Przetarg na pierwszy z dwóch planowanych gliwickich fragmentów Drogowej Trasy Średnicowej ogłosiła w środę spółka DTŚ SA, koordynująca proces powstawania trasy.

W środę DTŚ SA ogłosiła przetarg na budowę pierwszego gliwickiego odcinka trasy - G1 - o długości 2,8 km. Chodzi o fragment - obejmujący przebieg "średnicówki" od granicy Zabrza z Gliwicami do gliwickiej ul. Baildona, m.in. z węzłem z istniejącą już autostradą A1.
Trzypasmowa Drogowa Trasa Średnicowa to kluczowa arteria w aglomeracji katowickiej. Nosi oznaczenie drogi wojewódzkiej nr 902. W czerwcu ub. roku do istniejącego już wcześniej 15,5 km odcinka, od węzła z trasą S86 w Katowicach do granicy Rudy Śląskiej i Zabrza, dołączono zbudowany za 348 mln zł kolejny fragment do centrum Zabrza (5 km). Do zbudowania pozostaje jeszcze 15,8 km trasy - przez Zabrze i Gliwice.

W poniedziałek spółka DTŚ SA otworzyła oferty złożone w trwającym od stycznia przetargu na budowę dwóch brakujących odcinków trasy - Z3 i Z4 - od centrum Zabrza do granicy Gliwic, o długości 2950 m. W przetargu wystartowało 14 wykonawców; najtańszą ofertę, na niespełna 184,2 mln zł, złożyło konsorcjum Eurovia Polska i Przedsiębiorstwa Remontów Ulic i Mostów Gliwice.

Planowana droga pobiegnie m.in. na południe od osiedla Żeromskiego w dzielnicy Sośnica i przez teren giełdy samochodowej. Powstaną na niej dwa węzły: typu koniczyna - przy A1 i typu półkoniczyna - przy ul. Kujawskiej. Zaprojektowano łącznie pięć wiaduktów: nad torami PKP, nad ul. Wschodnią, nad autostradą A1 oraz nad rzeką Kłodnicą, nad ul. Błonie oraz nad ul. Kujawską.

Zgodnie z projektem, będzie to bezkolizyjna trasa: od granicy Zabrza do węzła z A1 - trzypasmowa z pasem awaryjnym, od węzła autostradowego do węzła z ul. Kujawską - trzypasmowa, a od węzła z ul. Kujawską do ul. Baildona - dwupasmowa.

Termin składania ofert na budowę odcinka G1 wyznaczono na 25 kwietnia. Do ogłoszenia pozostanie wówczas jeszcze jeden przetarg - na odcinek G2, który ma przeciąć ścisłe centrum Gliwic i zakończyć "średnicówkę" węzłem z drogą krajową nr 88. Według wstępnych zapowiedzi postępowanie to ma ruszyć w połowie br.

Jeśli wszystkie przetargi udałoby się zakończyć w 2012 r., prace na brakujących w Zabrzu i Gliwicach częściach "średnicówki" mogłyby być prowadzone równolegle. Wówczas całość trasy - niezależnie od rozważanej jej dalszej rozbudowy w kierunku wschodnim od Katowic - mogłaby być gotowa w 2014 lub 2015 r. Termin wykonania robót w obu trwających już przetargach określono na 25 miesięcy.

Wszystkie zabrzańskie i gliwickie odcinki DTŚ mają być finansowane przede wszystkim z zaciągniętego przez budżet państwa kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (160 mln euro). 75 mln euro ma pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego 2007-2013. Pozostałe źródła to rezerwa subwencji ogólnej i budżety samorządów.

Drogowa Trasa Średnicowa to najważniejsza, obok ukończonego już odcinka autostrady A4, inwestycja drogowa na Śląsku. Od Katowic do Gliwic skomunikuje razem sześć miast; nie zastąpi równoległej autostrady A4, przeznaczonej dla ruchu tranzytowego, lecz obsłuży ruch lokalny.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


15 365 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP