PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Oferty na linię Katowice - Kraków od 300 do niemal 400 mln zł

Autor: Wnp.pl (TE)
13-07-2016 18:32
Oferty na linię Katowice - Kraków od 300 do niemal 400 mln zł

Dziewięć ofert złożono w przetargu na modernizację jednego z fragmentów linii kolejowej z Krakowa do Katowic. Wykonawcy oczekują od PKP PLK za realizację prac od ponad 300 do niemal 400 mln zł brutto.

Zadanie dotyczy odcinka Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy (1,8 km) oraz stacji Kraków Mydlniki (3 km). Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 18 miesięcy.
Kraków Mydlniki to stacja węzłowa - rozpoczynają się na niej m.in. dwie linie dwutorowe, którymi prowadzony jest ruch pociągów towarowych (nr 95 i 100). Ponadto na stacji rozpoczyna się jednotorowa linia do lotniska Balice (nr 118).

Oferty w przetargu

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty będą brane pod uwagę cena (95 proc.) i okres gwarancji (5 proc.). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali 120 miesięczny okres gwarancji.

Natomiast prace najtaniej wycenił Torpol, którego oferta opiewa na 304,28 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego na poziomie 391,88 mln zł brutto.

Drugie pod względem ceny jest konsorcjum Skanska (Polska), Skanska (Czechy), Skanska SK (Słowacja), które oczekuje 306,13 mln zł brutto, a trzecie konsorcjum spółek Budimex i Ferrovial Agroman (333,43 mln zł brutto).

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft - 337,96 mln zł

2. Konsorcjum: Strabag, Strabag Rail (Czechy) - 341,34 mln zł

3. Konsorcjum: Trakcja-PRKiI, Comsa, Intercor - 347,07 mln zł

4. Konsorcjum: Porr Polska Construction, Porr Bau, Infrakol - 347,81 mln zł

5. Konsorcjum: ZUE, PNiUIK w Krakowie, Mota-Engil Central Europe - 358,86 mln zł

6. Konsorcjum: Vias y Construcciones, Dragados, Polaqua - 396,93 mln zł

Długoletnie opóźnienie

Modernizacja trasy Katowice - Kraków rozpoczęła się w 2011 r. i pierwotnie miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Wówczas podzielono ją na trzy odcinki: Kraków - Krzeszowice, Krzeszowice - Trzebinia oraz Trzebinia - Sosnowiec Jęzor. Na wszystkich trzech powstały problemy i opóźnienia, związane głównie z upadłościami wykonawczych i projektowych.

Koszt modernizacji linii E30 Katowice - Kraków w ramach unijnej perspektywy - wg Krajowego Programu Kolejowego - ma wynieść ok. 2,34 mld zł. Po modernizacji pociągi osobowe mają osiągać na trasie prędkość do 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.

W ramach inwestycji planowana jest m.in. likwidacja 23 przejazdów kolejowych i trzech przejść w poziomie szyn; przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów, 24 mostów oraz 31 wiaduktów; budowa ponad 60 km ekranów akustycznych i 22 nowych peronów.

Zaplanowano także budowę trzech lokalnych centrów sterowania: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia oraz LCS Kraków Mydlniki. Ponadto ma zostać przebudowana nawierzchnia torowa, a sieć trakcyjna w całości wymieniona.













SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP