Od środy docelowy ruch na największym węźle drogowym w Polsce

Od środy docelowy ruch na największym węźle drogowym w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

We wtorek i w środę drogowcy wprowadzą etapami ostateczną organizację ruchu na największym w Polsce węźle drogowym "Gliwice - Sośnica", gdzie krzyżują się autostrady A4 i A1.

Jak poinformowała PAP w poniedziałek Dorota Marzyńska z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, oznacza to koniec tymczasowych połączeń na oddanym do użytku pod koniec ub. roku węźle. Od środy kierowcy przejadą płynnie wszystkimi relacjami z właściwym oznakowaniem poziomym i pionowym.

"Docelowa organizacja wprowadzana będzie przez dwa dni krok po kroku - tego nie da się zrobić na raz. Ruch w poszczególnych relacjach będzie przekierowywany etapami po tym, jak docelowe oznakowanie odbierze policja" - wyjaśniła rzeczniczka.

Nowy węzeł "Sośnica" - wraz z gotowym 15-kilometrowym odcinkiem autostrady A1 w kierunku miejscowości Bełk w pobliżu Rybnika - otwarto w grudniu ub. roku. Od tego czasu na węźle trwały jeszcze prace wykończeniowe - związane np. z tymczasowym przejazdem innymi niż docelowe łącznicami, często po niewykończonych i tymczasowo oznakowanych jezdniach.

"Teraz np. zjeżdżając od Katowic do Gliwic nie pojedziemy już łącznicami autostrady A1, nie będzie też nawrotki na końcu istniejącego odcinka A1, przejedziemy natomiast płynnie pięknym łukowym obiektem nad tą trasą" - wskazała Marzyńska, podkreślając też, że wszystkie łącznice mają już gotowe nawierzchnie.

Rzecznika dodała, że ostatnie prace wykończeniowe na węźle - pierwotnie planowane do końca maja - potrwają jeszcze do 15 lipca. Mają to być już jednak tylko roboty "kosmetyczne", np. nasadzenia roślinności, które nie wpłyną na komfort jazdy kierowców.

Węzeł "Sośnica" to największy węzeł autostradowy w kraju. Przecinają się tam dwie autostrady - istniejąca A4 oraz będąca w woj. śląskim w trakcie budowy A1, a także droga krajowa nr 44.

Przebudowa węzła "Sośnica", wcześniej łączącego tylko A4 z drogą nr 44, trwała od połowy 2008 r. i kosztowała ponad 850 mln zł. Kontrakt z firmą J&P Avax objął m.in. budowę 16 obiektów inżynierskich, 17 łącznic, pięciu dróg dojazdowych, 15 dróg serwisowych oraz sześciu jezdni tzw. zbiorczo-rozprowadzających - o łącznej długości 33 km.

Łącząca północ z południem Polski autostrada A1 w woj. śląskim będzie miała 166,8 km. Odcinki tej trasy w woj. śląskim od granicy z Czechami w Gorzyczkach do lotniska w Pyrzowicach - poza fragmentem Bełk-Sośnica - są w budowie; w ostatnich tygodniach przygotowywany był przetarg na projektowanie A1 z Pyrzowic do podłódzkiego Tuszyna.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Od środy docelowy ruch na największym węźle drogowym w Polsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!