Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowy prezes Polimeksu-Mostostalu dla wnp.pl: bez dużych przychodów nie mamy racji bytu

Autor: wnp.pl (Rozmawiał: Tomasz Elżbieciak)
12-05-2016 23:14 |  aktualizacja: 13-05-2016 06:26
Nowy prezes Polimeksu-Mostostalu dla wnp.pl: bez dużych przychodów nie mamy racji bytu

Myślę, że odpowiednie przestawienie akcentów pozwoli na systematyczny powrót do kolejnych sektorów - ocenia Antoni Józwowicz.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Zaktualizowana strategia Polimeksu-Mostostalu będzie zakładała rozszerzenie obecnego zakresu działalności grupy, czyli w praktyce próbę powrotu do wcześniejszego wachlarza usług - zapowiedział w obszernym wywiadzie dla portalu wnp.pl Antoni Józwowicz, prezes spółki. - Nasza grupa musi mieć duże przychody, bo inaczej nie będzie miała racji bytu - podkreślił.

Stoi Pan na czele Polimeksu-Mostostalu od nieco ponad dwóch miesięcy. Z jaką wizją przyszedł Pan do spółki?
- Gdy rada nadzorcza zapytała mnie o to, w którym kierunku chciałbym poprowadzić spółkę, powiedziałem wprost, że Polimex-Mostostal jest taką grupą budowlaną, która może budować niemal wszystko.

W budownictwie, niezależnie od segmentu, trzeba przede wszystkim pilnować kosztów oraz harmonogramu. Natomiast potrzebne kompetencje mamy w grupie i chcemy je nadal rozszerzać poprzez rozwój kadry inżynierskiej. Natomiast partnerów technologicznych dobieramy z rynku.

Dlatego oceniając obecną strategię podkreśliłem, że nakłada ona na Polimex-Mostostal za ciasny gorset. Ale gdyby na przykład ruszyły wielomiliardowe inwestycje hydrotechniczne na Odrze i Wiśle, to nie moglibyśmy ich nie dostrzegać i siedzieć z założonymi rękoma.

Oznacza to, że możecie nawet wrócić do budownictwa drogowego? W ramach obowiązującej strategii działalność w segmencie infrastrukturalnym jest przeznaczona do wygaszenia.

- Pamiętajmy, że zakład w Siedlcach, który obecnie funkcjonuje już jako spółka Mostostal Siedlce, też był przeznaczony na sprzedaż. Udało się jednak przekonać wierzycieli do odstąpienia od jego zbycia i obecnie stanowi on jedno z kluczowych aktywów grupy o dużych perspektywach dalszego wzrostu wartości, które jednocześnie przejęło na siebie część zadłużenia.

Zatem możemy też wrócić do budownictwa drogowego, bo wyspecjalizowana w tym segmencie spółka PRInż-1 wciąż znajduje się w grupie, choć przechodzi swoje problemy i jest w trakcie postępowania sanacyjnego.

Jeśli uda nam się wyprowadzić ją na prostą, na co mamy nadzieję, to wtedy zastanowimy się nad możliwościami w drogownictwie. Jest to jednak temat na przyszłość, który będzie musiał też być uzgodniony z wierzycielami, czyli tak naprawdę naszymi akcjonariuszami.

Z pewnością wierzyciele nie będą chcieli zgodzić się na działalność w budownictwie drogowym, dopóki nie zostanie rozwiązana kwestia sporów z GDDKiA, wobec której macie 820 mln zł roszczeń. Czy istnieje szansa na polubowne zakończenie tych sporów?

- Wiadomo, że bez zażegnania tych sporów wierzyciele nie będą nawet chcieli słyszeć o naszym powrocie do budownictwa drogowego.

Rozmowy z GDDKiA krok po kroku posuwają się do przodu, ale nie możemy wskazać, kiedy dojdą one do pozytywnego finału. Szukamy konsensusu.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (22)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP