XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Nowy most połączył oba brzegi Odry

Nowy most połączył oba brzegi Odry
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ostatni fragment mostu w Łanach - nowej przeprawy łączącej oba brzegi Odry, został w środę zabetonowany. Licząca blisko 300 metrów konstrukcja jest największym i najważniejszym obiektem budowanym w ramach Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

W rozmowie z dziennikarzami dyrektor oddziału Skanska we Wrocławiu, która jest odpowiedzialna za budowę mostu, Bogdan Rytwiński powiedział, że pierwsze prace budowlane rozpoczęły się w październiku 2009 r., ale z powodu powodzi w 2010 r. musiały zostać przerwane na ok. cztery miesiące. "Wszystko było tutaj zalane, ale mimo to postaramy się, żeby prace przy moście zakończyły się w połowie 2012 r." - mówił dyrektor.

Nowy most ma 284 m długości i waży ponad 7,3 tys. tony. Do jego budowy zużyto ponad 5 tys. m sześc. betonu i 740 ton stali. W środę zabetonowano ostatni, liczący ok. 160 cm fragment mostu, łącząc tym samym oba brzegi Odry. "Teraz, gdy most został połączony, czekają nas jeszcze prace wykończeniowe, czyli montaż instalacji, balustrad, nawierzchni, chodników i dróg rowerowych. Rozpoczniemy również budowę prowadzących do niego dróg dojazdowych" - tłumaczył Rytwiński.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka o długości ok. 38 km podzielona została na cztery główne etapy. Nowo powstały most nad Odrą jest częścią najbardziej skomplikowanego technicznie, liczącego blisko 6 km fragmentu całej inwestycji. Oprócz tej przeprawy powstają tam także dwa inne mosty, dwie estakady nad terenami zalewowymi oraz 14-metrowy wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach. Prace mają się tam zakończyć pod koniec stycznia 2013 r.

Wicemarszałek woj. dolnośląskiego Marek Łapiński podkreślił, że Wschodnia Obwodnica Wrocławia będzie miała ogromne znaczenie nie tylko dla wrocławian, ale także dla wszystkich mieszkańców aglomeracji wrocławskiej. "Połączy gminy otaczające Wrocław, otwierając równocześnie trasę S-8 na południe regionu" - dodał.

Budowa obwodnicy jest finansowana z budżetu województwa, Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, a niektóre jej elementy także z budżetów m.in. gmin Wrocław i Siechnice.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowy most połączył oba brzegi Odry

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!