Nowy lider konsorcjum modernizującego linię Wrocław-Poznań

Nowy lider konsorcjum modernizującego linię Wrocław-Poznań
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Spółka PNI nie jest już liderem konsorcjum modernizującego linię Wrocław-Poznań między Wrocławiem a granicą Dolnośląskiego - poinformowały PKP PLK. Nowym liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych. Kolejarze chcą szybkiego wznowienia prac.

Chodzi o modernizację linii E59 Wrocław-Poznań na odcinku Wrocław-granica woj. dolnośląskiego. "Na mocy aneksu do umowy zawartej 24 maja 2011 roku nowym liderem konsorcjum zostało Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. - dotychczasowy członek konsorcjum. Pierwotny skład konsorcjum w skład którego wchodziły jeszcze PKP Energetyka S.A. i Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "DOLKOM" Sp. z o.o. Wrocław nie uległ zmianie" - poinformował w środę komunikacie rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

W komunikacie poinformowano też, że kolejarze liczą na sprawne uruchomienie wstrzymanych dotychczas prac na tym odcinku. "Dotychczasowy lider konsorcjum wykonawców Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury nie podołał odpowiedzialnej roli lidera, a sama zgoda PNI na przekazanie wiodącej roli na tym kontrakcie jest spóźniona o kilka miesięcy" - powiedział, cytowany w komunikacie, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe ds. inwestycji Aleksander Wołowiec.

We wrześniu br. Sąd Rejonowy dla Warszawy Praga Północ wydał postanowienie o ogłoszeniu upadłości Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury z możliwością zawarcia układu. Spółka zaproponowała, że spłaci swoje wierzytelności układowe w kwartalnych ratach. Zgodnie z przewidywaniami zarządu PNI ostatnia rata wierzytelności objętych zaproponowanym układem zostałaby wypłacona do 31 marca 2015 roku. Jak poinformowały PKP PLK, sąd prowadzący postępowanie upadłościowe PNI wydał zezwolenie na zawarcie aneksu.

PKP SA sprzedała PNI w 2011 roku Budimeksowi za 225 mln zł. To była dotychczas największa prywatyzacja spółki z grupy kapitałowej PKP. W sierpniu 2012 roku PNI złożyło wniosek o ogłoszenie upadłości układowej, we wrześniu sąd ten wniosek zaakceptował.

Wartość umowy na modernizację linii kolejowej o długości 58 km na odcinku od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego przekracza 808,5 mln zł brutto. Prace mają być zakończone najpóźniej do końca pierwszego półrocza 2014 r. Po zakończaniu inwestycji pociągi pasażerskie mają móc rozwijać na tym odcinku prędkość do 160 km/godz.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowy lider konsorcjum modernizującego linię Wrocław-Poznań

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!