PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Nowa powierzchnia handlowa wzrośnie o 15% w całym 2011 r.

Autor: ISB
28-10-2011 09:57

Deweloperzy dostarczą na rynek w tym roku 550 000 m. kw. nowej powierzchni handlowej, co oznacza wzrost o 15% wobec ub.r., szacuje Colliers International. Agencja spodziewa się pojawienia się kolejnych nowych marek na polskim rynku.

"Polski rynek postrzegany jest jako atrakcyjny i jeszcze nienasycony zarówno pod względem ilości nowoczesnej powierzchni handlowej, jak również dostępnych marek. Potwierdza to znaczne zainteresowanie wejściem na polski rynek międzynarodowych sieci handlowych" - głosi raport.
"W całym 2011 roku zostanie dostarczone na rynek ponad 550 000 m.kw. nowej powierzchni handlowej. W porównaniu do roku 2010 oznacza to wzrost o 15%" - czytamy dalej.

W Polsce znajduje się ponad 360 nowoczesnych centrów handlowych. W III kwartale 2011 oddano do użytku blisko 90 000 m.kw. powierzchni handlowej, tym samym całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wyniosła ponad 8,38 mln m.kw., podał Colliers.

"Obecnie w trakcie budowy znajduje się niecałe 700 000 m.kw. powierzchni handlowej, z czego większość w małych i średniej wielkości miastach. Ponad 40% tej powierzchni zostanie ukończone jeszcze w tym roku" - zapowiada także firma.

Colliers podał też, że w najbliższym półroczu deweloperzy planują dostarczyć na rynek blisko 215,000 m. kw. powierzchni handlowej, m.in. w Krakowie, Toruniu, Kaliszu i Gorzowie Wielkopolskim.

Agencja obserwuje dalszy wzrost liczby najemców zainteresowanych ekspansją. Tłumaczy to tym, że polski rynek postrzegamy jest jako atrakcyjny i jeszcze nienasycony pod względem dostępnych marek.

"Wejścia na polski rynek planują kolejne międzynarodowe marki. Szczególne zainteresowanie wzbudza kultowa amerykańska marka odzieżowa GAP czy skandynawski sklep dla majsterkowiczów Jula. Marki te zaistnieją na polskim rynku jesienią 2011 roku. Pierwsze sklepy tych marek zostaną otwarte w Warszawie, jednak sieci już zapowiadają dalszą ekspansję w innych miastach regionalnych" - napisano w materiale.

We wrześniu 2011 zadebiutowały w Polsce dwie marki z USA: Cinnabon (oferująca cynamonowe wypieki) i Redberry (mrożone desery na bazie jogurtu) oraz Yogen Fruz (także mrożone desery) z Kanady, podano w raporcie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP