Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

NIK: nie będzie 404 km dróg na Euro 2012

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)/PAP
07-06-2011 11:04
NIK: nie będzie 404 km dróg na Euro 2012
Fot. Victor Vizu, Creative Commons

Stadiony, na których mają być rozgrywane mistrzostwa, będą gotowe do przeprowadzenia Euro 2012, choć na niektórych obiektach wystąpiły problemy z przestrzeganiem prawa budowlanego (Poznań), a gdzie indziej zagrożone są terminy oddania do użytku (Warszawa, Gdańsk). Największe zaniedbania występują w modernizacji infrastruktury drogowej - informuje NIK.

Do sygnalizowanych w poprzednich raportach izby (z 2009 i 2010 roku) problemów z budową dróg dołączyły kolejne. Nie uda się przed mistrzostwami oddać do użytku następnych 14 odcinków dróg o łącznej długości 403,9 km - stwierdza NIK.
Chodzi m.in. o siedem odcinków autostrad, określonych jako kluczowe, o łącznej długości 318,9 km (pięć na autostradzie A1 i dwa na autostradzie A4) oraz siedem odcinków dróg ekspresowych o łącznej długości 85 km, uznanych za ważne (jeden odcinek na drodze ekspresowej S2, dwa odcinki na drodze ekspresowej S8/S7, jeden odcinek na zachodniej obwodnicy Poznania w ciągu S11 i S5 oraz trzy odcinki na drodze ekspresowej S5).

Do czasu rozpoczęcia Euro 2012 nie zostaną także oddane do użytkowania trzy odcinki na autostradzie A18 oraz sześć odcinków na drodze ekspresowej S5. Zagrożone nieoddaniem do użytku przed mistrzostwami są też dwa odcinki na autostradzie A2 o łącznej długości 50 km.

Z uwagi na brak możliwości ukończenia przed Euro 2012 budowy dróg ekspresowych S8 i S5, kluczowych dla połączeń między Warszawą i Wrocławiem oraz Gdańskiem i Poznaniem, konieczne może być wdrożenie przygotowanego przez PKP PLK SA programu rewitalizacji połączeń kolejowych między miastami-gospodarzami mistrzostw.

Jednak i w tej dziedzinie problemy mogą dotknąć kibiców, którzy zechcą korzystać z połączeń kolejowych. NIK zwraca uwagę na ograniczanie przez PKP PLK kilku ważnych inwestycji. Spółka nie zapewniła środków finansowych na modernizację stacji Warszawa Wschodnia i części zachodniej stacji Poznań Główny na linii E20. Z kolei PKP SA ma opóźnienia w budowie dworców kolejowych Poznań Główny i Warszawa Zachodnia oraz przebudowie dworców Warszawa Wschodnia i Warszawa Stadion. Na stacji Warszawa Zachodnia do końca 2010 r. nie rozpoczęto prac rozbiórkowych i remontowych. Tymczasem jej lokalizacja jest znacząca dla obsługi ruchu pasażerskiego w węźle warszawskim - to początkowa i końcowa stacja dla pociągów na kierunku wschodnim i północnym, a także miejsce przesiadek z transportu autobusowego, zarówno międzynarodowego, jak i krajowego, przypomina NIK.

Kibice mogą mieć kłopoty z przemieszczaniem się również w obrębie samych miast-gospodarzy. We wszystkich czterech aglomeracjach NIK stwierdziła opóźnienia, przesunięcia harmonogramów oraz ograniczenia w inwestycjach realizowanych w transporcie miejskim. Na przykład w Gdańsku spośród sześciu przedsięwzięć komunikacyjnych realizowanych przez GIK tylko dwa zostaną ukończone na czas, natomiast cztery zostaną oddane do użytku już po mistrzostwach - w tym kluczowe połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk oraz wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Tristar.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP