XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Niemal 98 mln zł dofinansowania na linię tramwajową w Krakowie

Niemal 98 mln zł dofinansowania na linię tramwajową w Krakowie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kraków otrzyma prawie 98 mln zł dofinansowania z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na budowę linii tramwajowej w ramach Trasy Łagiewnickiej. To jedna z najważniejszych inwestycji transportowych w mieście w najbliższych latach.

Umowę dotyczącą dofinansowania podpisali w czwartek w Ministerstwie Rozwoju przedstawiciele spółki Trasa Łagiewnicka.

Projekt, na który miasto otrzyma unijne dofinansowanie, polega na budowie nowej linii tramwajowej o długości ok. 1,7 km między ul. Zakopiańską a istniejącą pętlą tramwajową na os. Kurdwanów oraz na przebudowie ok. 600-metrowego odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Zakopiańskiej.

W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną także elementy układu drogowego i pętla tramwajowa, powstanie podstacja trakcyjna oraz perony przystankowe.

W przetargu został wyłoniony wykonawca inwestycji realizowanej w systemie "zaprojektuj i wybuduj" konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Jak poinformował prezes zarządu spółki Trasa Łagiewnicka Mariusz Piątkowski, obecnie trwają prace projektowe, a "wbicie łopaty" na budowie jest planowane w I kwartale 2018 r.

Budowa samej linii tramwajowej w ramach Trasy Łagiewnickiej ma kosztować 162 mln 565 tys. netto (ponad 200 mln zł brutto). Dofinansowanie UE wyniesie 97 mln 560 tys. zł.

Koszt budowy całej Trasy Łagiewnickiej (wraz z główną arterią drogową, tunelami, bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, budową dwóch mostów, przebudową koryta rzeki Wilga) to 652,2 mln zł netto (802,2 mln zł brutto).

Trasa ta jest jednym z najważniejszych zadań inwestycyjnych Krakowa w najbliższych latach. Według władz miasta jest ona kluczowa dla usprawnienia ruchu między dzielnicami, w tym dla rozładowania korków na alejach Trzech Wieszczów i uspokojenia ruchu w dzielnicach Zwierzyniec i Krowodrza. Wraz planowanymi w przyszłości trasami Pychowicką i Zwierzyniecką, Trasa Łagiewnicka ma stanowić trzecią obwodnicę Krakowa łączącą południową i zachodnią część miasta.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Niemal 98 mln zł dofinansowania na linię tramwajową w Krakowie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!