PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na rynku hossa, a deweloperzy wydają miliony na reklamę

Autor: housemarket.pl
12-07-2015 15:57
Na rynku hossa, a deweloperzy wydają miliony na reklamę

Mieszkania podlegają tym samym prawom marketingowym, co inne produkty. Wymagają przemyślanych strategii i skutecznych metod dotarcia do klienta.

Fot. 401(K) 2013/Foter/Flickr

Hossa na rynku mieszkaniowym pozwala rozwijać skrzydła deweloperom. Jak czytamy w serwisie Housemarket.pl, w okresie prosperity nie żałują oni pieniędzy na reklamę swoich inwestycji, a budżety promocyjne największych graczy sięgają kilku milionów zł.

Zdecydowana większość firm deweloperskich wykorzystuje reklamę w mediach jako narzędzie do stymulowania sprzedaży. Poprzez środki masowego przekazu prezentują przede wszystkim swoją ofertę mieszkaniową, najnowsze inwestycje i pośrednio promują markę. W okresie prosperity najwięksi gracze rynkowi przeznaczają na ten cel miliony.
Z danych Cenatorium wynika, że w okresie marzec 2014-marzec 2015 łącznie największe wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji poniosło J.W. Construction - wydając prawie 5 mln zł, połowę tej kwoty wydał Dom Development.

Wysokość poniesionych wydatków nie jest jednak gwarantem sukcesu. Mimo dwukrotnie większych nakładów, jakie przeznaczyła na reklamę spółka Józefa Wojciechowskiego, najbardziej widoczne w mediach były inwestycje Dom Development.

Cenatorium podaje, że w okresie od marca do 2014 do marca 2014 w mediach ukazało się 2318 wzmianek o tym deweloperze. Dodatkowo wygenerowały one najwyższy ekwiwalent reklamowy (indeks oceny efektywności działań, którego wysokość wyliczana jest w oparciu o cennik reklamowy mediów, w jakich dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię publikacji, czas trwania ekspozycji lub liczbę odsłon).

Kolejne miejsca pod względem liczby publikacji zajęły reklamy firm: Dolcan (1890 informacji) i Robyg (1168). Jednak ich dotarcie i ekwiwalent reklamowy były niższe niż deweloperów, których inwestycje opisywano znacznie rzadziej.

Wśród najczęściej reklamowanych w ciągu roku stołecznych inwestycji czołowe miejsca zajęły projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Rudy Rydz Dolcana i Bliska Wola firmy J.W.Construction. Jednak biorąc pod uwagę ekwiwalent reklamowy publikacji o inwestycjach najwyższe oceny zebrały projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Wilno – projekt Dom Development i Bliska Wola realizowana przez J.W.Construction.

O tym, jak, gdzie i za ile promują się najwięksi deweloperzy czytaj więcej: w serwisie www.housemarket.pl

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP