Hossa na rynku mieszkaniowym pozwala rozwijać skrzydła deweloperom. Jak czytamy w serwisie Housemarket.pl, w okresie prosperity nie żałują oni pieniędzy na reklamę swoich inwestycji, a budżety promocyjne największych graczy sięgają kilku milionów zł.
Z danych Cenatorium wynika, że w okresie marzec 2014-marzec 2015 łącznie największe wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji poniosło J.W. Construction - wydając prawie 5 mln zł, połowę tej kwoty wydał Dom Development.
Wysokość poniesionych wydatków nie jest jednak gwarantem sukcesu. Mimo dwukrotnie większych nakładów, jakie przeznaczyła na reklamę spółka Józefa Wojciechowskiego, najbardziej widoczne w mediach były inwestycje Dom Development.
Cenatorium podaje, że w okresie od marca do 2014 do marca 2014 w mediach ukazało się 2318 wzmianek o tym deweloperze. Dodatkowo wygenerowały one najwyższy ekwiwalent reklamowy (indeks oceny efektywności działań, którego wysokość wyliczana jest w oparciu o cennik reklamowy mediów, w jakich dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię publikacji, czas trwania ekspozycji lub liczbę odsłon).
Kolejne miejsca pod względem liczby publikacji zajęły reklamy firm: Dolcan (1890 informacji) i Robyg (1168). Jednak ich dotarcie i ekwiwalent reklamowy były niższe niż deweloperów, których inwestycje opisywano znacznie rzadziej.
Wśród najczęściej reklamowanych w ciągu roku stołecznych inwestycji czołowe miejsca zajęły projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Rudy Rydz Dolcana i Bliska Wola firmy J.W.Construction. Jednak biorąc pod uwagę ekwiwalent reklamowy publikacji o inwestycjach najwyższe oceny zebrały projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Wilno – projekt Dom Development i Bliska Wola realizowana przez J.W.Construction.
O tym, jak, gdzie i za ile promują się najwięksi deweloperzy czytaj więcej: w serwisie www.housemarket.pl
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Na rynku hossa, a deweloperzy wydają miliony na reklamę