PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na rynku hossa, a deweloperzy wydają miliony na reklamę

Autor: housemarket.pl
12-07-2015 15:57
Na rynku hossa, a deweloperzy wydają miliony na reklamę

Mieszkania podlegają tym samym prawom marketingowym, co inne produkty. Wymagają przemyślanych strategii i skutecznych metod dotarcia do klienta.

Fot. 401(K) 2013/Foter/Flickr

Hossa na rynku mieszkaniowym pozwala rozwijać skrzydła deweloperom. Jak czytamy w serwisie Housemarket.pl, w okresie prosperity nie żałują oni pieniędzy na reklamę swoich inwestycji, a budżety promocyjne największych graczy sięgają kilku milionów zł.

Zdecydowana większość firm deweloperskich wykorzystuje reklamę w mediach jako narzędzie do stymulowania sprzedaży. Poprzez środki masowego przekazu prezentują przede wszystkim swoją ofertę mieszkaniową, najnowsze inwestycje i pośrednio promują markę. W okresie prosperity najwięksi gracze rynkowi przeznaczają na ten cel miliony.
Z danych Cenatorium wynika, że w okresie marzec 2014-marzec 2015 łącznie największe wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji poniosło J.W. Construction - wydając prawie 5 mln zł, połowę tej kwoty wydał Dom Development.

Wysokość poniesionych wydatków nie jest jednak gwarantem sukcesu. Mimo dwukrotnie większych nakładów, jakie przeznaczyła na reklamę spółka Józefa Wojciechowskiego, najbardziej widoczne w mediach były inwestycje Dom Development.

Cenatorium podaje, że w okresie od marca do 2014 do marca 2014 w mediach ukazało się 2318 wzmianek o tym deweloperze. Dodatkowo wygenerowały one najwyższy ekwiwalent reklamowy (indeks oceny efektywności działań, którego wysokość wyliczana jest w oparciu o cennik reklamowy mediów, w jakich dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię publikacji, czas trwania ekspozycji lub liczbę odsłon).

Kolejne miejsca pod względem liczby publikacji zajęły reklamy firm: Dolcan (1890 informacji) i Robyg (1168). Jednak ich dotarcie i ekwiwalent reklamowy były niższe niż deweloperów, których inwestycje opisywano znacznie rzadziej.

Wśród najczęściej reklamowanych w ciągu roku stołecznych inwestycji czołowe miejsca zajęły projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Rudy Rydz Dolcana i Bliska Wola firmy J.W.Construction. Jednak biorąc pod uwagę ekwiwalent reklamowy publikacji o inwestycjach najwyższe oceny zebrały projekty: Central Park Ursynów Marvipolu, Wilno – projekt Dom Development i Bliska Wola realizowana przez J.W.Construction.

O tym, jak, gdzie i za ile promują się najwięksi deweloperzy czytaj więcej: w serwisie www.housemarket.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 493 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP