PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na początku 2014 r. A1 Toruń - Stryków ma być przejezdna

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
28-10-2013 11:46
Na początku 2014 r. A1 Toruń - Stryków ma być przejezdna
Fot. GDDKiA

W styczniu i lutym 2014 r. powinny być przejezdne odcinki autostrady A1 pomiędzy Toruń i Strykowem, których budowę ma dokończyć włosko-polskie konsorcjum. - Zakładamy, że przy aktualnym tempie prac uda się to osiągnąć - powiedział portalowi wnp.pl Jerzy Mirgos, prezes Mirbudu.

Kontrakty na dokończenie inwestycji podpisano na początku kwietnia 2013 r. z konsorcjum Salini Polska, Impregilo (Włochy) oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia, które jest spółką zależną Mirbudu.
Termin realizacji całości prac wynosi 11 miesięcy na odcinku Czerniewice - Brzezie (34,4 km) oraz 12 miesięcy na odcinku Brzezie - Kowal (29,5 km), przy czym wykonawca jest zobowiązany udostępnić oba odcinki do ruchu odpowiednio po 8 i 9 miesiącach od podpisania umów.

W czerwcu niezadowolenie z postępu robót na A1 wyraził minister transportu Sławomir Nowak. Z zaawansowania prac nie była też zadowolona GDDKiA. Od dłuższego czasu inwestor nie informuje już jednak o żadnych zastrzeżeniach wobec wykonawcy.

- Mobilizacja na A1 musiała zająć trochę czasu - nie da się w ciągu tygodnia posłać na budowę 2 tys. ludzi, czego zapewne życzyłby sobie inwestor. Obecnie kolejne kamienie milowe kontraktów na A1 są realizowane - powiedział portalowi wnp.pl Jerzy Mirgos.

- Odpowiednio w styczniu i lutym musi zostać uzyskana przejezdność na poszczególnych odcinkach. Zakładamy, że przy aktualnym tempie prac uda się to osiągnąć. Jedynym zagrożeniem mogą być warunki atmosferyczne, gdyż od strony finansowej i wykonawczej inwestycja nie ma żadnych problemów - dodał.

Z ostatniego raportu z postępu prac, które są publikowane przez GDDKiA co piątek, wynika, że na obu odcinkach dobiegają końca roboty ziemne. Konsorcjum wykonało do 24 października 90 proc. podbudowy zasadniczej w ramach odcinków Czerniewice - Brzezie i 79 proc. na odcinku Brzezie - Kowal.

W przypadku warstwy wiążącej i ścieralnej jest to natomiast odpowiednio 74 i 66 proc. oraz 55 i 23 proc. W sumie trwają prace na 42 z 59 obiektów mostowych.

Łączna wartość umów konsorcjum Salini na dokończenie odcinków A1 wynosi prawie 1,06 mld zł brutto. Jego jedynym konkurentem w obu przetargach było konsorcjum Budimeksu, Strabaga i Mota-Engil Central Europe, które wyceniło swoje oferty na łącznie ponad 1,14 mld zł brutto. Budżet inwestora wynosił 1,58 mld zł brutto.

Kontrakty na budowę odcinków A1 pomiędzy Toruniem a Strykowem zostały zerwane na początku września ubiegłego roku. Między wykonawcami a GDDKiA trwa spór o to, kto pierwszy zerwał kontrakt i z czyjej winy to nastąpiło.

Na odcinku Czerniewice - Brzezie inwestycję realizowało konsorcjum irlandzkich spółek SRB Civil Engineering (lider) i John Sisk&Son oraz PBG i dwóch jego spółek zależnych - Hydrobudowy Polska i Aprivii.

PBG obecnie znajduje się w upadłości układowej, a Hydrobudowa i Aprivia w likwidacyjnej. Wartość umowy wynosiła 934,06 mln zł brutto, a według pierwotnych ustaleń prace miały zakończyć się w marcu 2012 r.

Natomiast na odcinku Brzezie-Kowal liderem konsorcjum było PBG. Jego skład uzupełniały jeszcze Hydrobudowa Polska oraz Aprivia, a także SRB Civil Engineering i John Sisk&Son. Wartość umowy wynosiła 857,37 mln zł brutto, a prace miały według pierwotnych ustaleń zakończyć się w marcu 2012 r.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP