Musimy budować kilometr drogi dziennie!

Musimy budować kilometr drogi dziennie!
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zamiast spodziewanego boomu na drogowych budowach zastój. Aby zrealizować plany przygotowania dróg na Euro 2012, Polska musiałaby pobić światowy rekord szybkości w ich budowie.

- Aby zdążyć z planami przygotowania dróg krajowych i autostrad na Euro 2012, musimy budować 1 km drogi dziennie, a wkrótce, przy dalszych opóźnieniach, 1,5 km. A tego nie udało się dokonać nikomu na świecie - mówi "Rzeczpospolitej" prezes Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych Dariusz Słotwiński.

Rada Ministrów we wrześniu ub.r. zaplanowała na ten rok rozpoczęcie prac na odcinkach autostrad o długości 625 km i dróg ekspresowych o długości blisko 615 km. Roboty podzielono na ok. 500 odcinków, z których już 45 ma opóźnienie. Ponad połowa z nich (23) czeka na decyzje środowiskowe, które miały być wydane w marcu. W 13 przypadkach przewleka się procedura przetargowa - przypomina "Rz".

Przemysł budowlany od lat czeka na zmiany w prawie, które mają ułatwić budowę dróg, tymczasem od posła i wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury Janusza Piechocińskiego "Rzeczpospolita" dowiedziała się, że jego komisja oraz rząd dopiero przygotowują pakiet dziewięciu proinwestycyjnych ustaw.

- Muszą być gotowe wiosną 2009 roku. Skrócą okres przygotowania inwestycji z siedmiu - dziewięciu lat do trzech - czterech - tłumaczy "Rz" Piechociński. Przyznaje jednocześnie, że ten etap powinien być zakończony w ubiegłym roku, który z powodu wyborów został stracony.

- W tym roku większych prac budowlanych nie będzie - uważa prezes Polskiego Kongresu Drogowego Zbigniew Kotlarek (do niedawna był prezesem GDDKiA). Dodaje, że GTC kończy budowę północnego odcinka autostrady A1, na południu budowany jest fragment A1 z Sośnicy do Bełku, natomiast z powodu protestów nie ruszyły budowy kolejnych dwóch południowych odcinków tej autostrady.

- Duże roboty zaczną się w przyszłym roku - prorokuje. Wskazuje także na mniejszą liczbę remontów jako powód spadku popytu m.in. na kruszywa. - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje na ten rok remonty 800 km dróg, gdy dwa lata temu przebudowano 2 tys. km - tłumaczy "Rz" prezes Kotlarek.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Musimy budować kilometr drogi dziennie!

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!