PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mota-Engil z umową na ostatni odcinek A1 po Polimeksie

Autor: wnp.pl (TE)
06-10-2014 16:03
Mota-Engil z umową na ostatni odcinek A1 po Polimeksie
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Łódzki oddział GDDKiA podpisał z Mota-Engil Central Europe kontrakt na dokończenie ostatniego z fragmentów autostrady A1 Stryków - Tuszyn, której wcześniejszym wykonawcą było konsorcjum Polimeksu-Mostostalu.

Kontrakt obejmuje środkowy fragment trasy - od węzła Brzeziny (A1/DK72) do węzła Romanów (A1/DW714) o długości ok. 11 km. Wartość umowy wynosi 360,74 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 402,48 mln zł brutto.
Poniżej pełna lista ofert na ten odcinek (cena brutto):

1. Mota-Engil Central Europe - 360,74 mln zł

2. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 412,75 mln zł

3. Konsorcjum: Budimex, Strabag - 363,99 mln zł

4. Konsorcjum: Salini Polska, Salini Impregilo (Włochy), Todini Costruzioni Generali (Włochy), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud) - 378,69 mln zł

5. Astaldi (Włochy) - 396,66 mln zł

Kryterium wyboru oferty była najniższa cena. GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie zostały ukończone w ciągu 22 miesięcy (bez okresów zimowych).

W ubiegłym tygodniu zawarto umowy na dwa pozostałe odcinki A1 Stryków - Tuszyn. 30 września, konsorcjum Budimeksu i Strabaga podpisało kontrakt na budowę 16-kilometrowego fragmentu A1 pomiędzy węzłami Romanów i Tuszyn (A1/DK91) z wyłączeniem gotowego fragmentu trasy o długości 2,7 km, który powstał w ramach budowy drogi ekspresowej S8 (węzeł Łódź-Południe).

Termin realizacji to 22 miesiące (bez okresów zimowych). Wartość tej umowy opiewa 327,04 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 414,32 mln zł brutto. Udział Budimeksu w konsorcjum wynosi 99 proc.

Natomiast 3 października konsorcjum Strabaga i Budimeksu podpisało kontrakt na ponad 14-kilometrowy fragmentu trasy od węzła Łódź-Północ do węzła Brzeziny. Wartość umowy wynosi 339,62 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 366,97 mln zł brutto.

Termin realizacji to 22 miesiące (bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Ofertę wybrano według kryterium najniższej ceny. W tym przypadku udział Strabaga w konsorcjum wynosi 99 proc.

W połowie stycznia 2014 r. GDDKiA oraz konsorcjum Polimeksu-Mostostalu, Doprastavu, MSF Engenharia oraz MSF Polska obustronnie wypowiedziały umowę na budowę A1 Stryków - Tuszyn.

Konsorcjum Polimeksu stoi na stanowisku, że odstąpienie od umowy przez GDDKiA jest bezpodstawne, gdyż to konsorcjum pierwsze wypowiedziało kontrakt z powodu nieotrzymania gwarancji zapłaty. Dyrekcja wskazała natomiast na duże opóźnienie w realizacji prac.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 061 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP