Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mota-Engil wybuduje betonowy odcinek S17 za 271 mln zł

Autor: WNP.PL (TE)
19-10-2015 19:38
Mota-Engil wybuduje betonowy odcinek S17 za 271 mln zł

Nawierzchnia drogi zostanie wykonana w technologii betonu cementowego.

Fot. mat. pras. Stowarzyszenie Producentów Cementu

Lubelski oddział GDDKiA podpisał z konsorcjum spółek z grupy Mota-Engil kontrakt na realizację odcinka drogi ekspresowej S17. Trasa, która będzie miała nawierzchnię betonową, ma powstać kosztem prawie 271 mln zł brutto.

Zadanie dotyczy odcinka od węzła Skrudki do funkcjonującego już węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km). Kontrakt konsorcjum Mota-Engil Central Europe, Mota-Engil Engenharia e Construcao opiewa na 270,82 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w kwocie 340,09 mln zł.
Nawierzchnia drogi zostanie wykonana w technologii betonu cementowego, a na całym odcinku pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód przebiegać będzie po zachodniej stronie DK17. Obecna jezdnia drogi krajowej stanie się drogą do obsługi ruchu lokalnego.

- Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj", co oznacza iż wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę - podała GDDKiA.

Dodała, że przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.

- Kierowcy z nowej trasy skorzystają w połowie 2019 r., tak jak z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego - wskazała GDDKiA.

Dyrekcja zapowiedziała, że na przełomie października i listopada podpisana zostanie umowa na kolejny odcinek S17 - od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki.

- W tym samym okresie otwarte zostaną oferty cenowe na trzy odcinki realizacyjne, na jakie podzielono budowę S17 na terenie województwa mazowieckiego od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina - wskazała GDDKiA.

Oferta konsorcjum Mota-Engil na odcinek węzeł Skrudki - węzeł Kurów Zachód została wybrana jako najkorzystniejsza niespełna dwa miesiące temu. Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brano: cenę (90 proc.), gwarancję (5 proc.) oraz termin realizacji (5 proc.).

Wszyscy uczestnicy przetargu zadeklarowali 34-miesięczny okres realizacji oraz 10-letnią gwarancję. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Kolejne oferty pod względem ceny złożyły: Bilfinger Infrastructure (291,57 mln zł brutto), Budimex (297,87 mln zł brutto), Astaldi (322,89 mln zł brutto) oraz konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones (332,45 mln zł brutto).

Wśród uczestników przetargu znajdowały się jeszcze: konsorcjum Mosty-Łódź, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (340,06 mln zł brutto), konsorcjum OHL, OHL ZS, Molewski (348,93 mln zł brutto) oraz konsorcjum Strabag, Strabag Infrastruktura Południe (367,49 mln zł brutto).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP