Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Most Śląsko-Dąbrowski w Warszawie znów otwarty

Autor: UM Warszawa
01-09-2009 07:55

Wraz z pierwszymi tramwajami na most Śląsko-Dąbrowski wrócił normalny ruch drogowy. Zakończył się najważniejszy etap remontu trasy tramwajowej na Trasie W-Z.

Most wraz z odcinkiem trasy W-Z od ul. Jagiellońskiej do pl. Bankowego był zamknięty dla ruchu od 15 marca; poruszały się nim tylko autobusy komunikacji miejskiej. Przez 5,5 miesiąca trasa tramwajowa, a wraz z nią i most, zmieniły się nie do poznania. Na całym odcinku, tj. od ul. Jagiellońskiej do pl. Bankowego torowisko tramwajowe zostało przebudowane – tory ułożono w technologii bezpodsypkowej, z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic o trwałej elastyczności bądź gumy dla zapewnienia skutecznej ochrony przed wibracjami. Dodatkowo, pod betonową płytą umieszczono maty elastyczne co w jeszcze większym stopniu tłumi drgania i hałas. Tak przygotowane torowisko pokryła nowa nawierzchnia asfaltowa.
Przebudowane zostały wszystkie perony przystankowe – są podwyższone i wydłużone tak aby jednocześnie mogły zatrzymać się dwa nowoczesne tramwaje niskopodłogowe. Perony wyłożono kamieniem (granitowe płyty i kostka), a do przystanków przy pl. Bankowym powstały dodatkowe dojścia od strony Muzeum Niepodległości. Wykonawca zbudował także osłony chroniące mury Pałacu Radziwiłłów przed bryzgami wody z jezdni.

Od poniedziałku funkcjonuje tutaj pierwszy w Warszawie wspólny, wydzielony z jezdni, pas tramwajowo-autobusowy. Na odcinku od Pl. Bankowego do Parku Praskiego autobusy i tramwaje będą się poruszały poza normalnym ruchem ulicznym i zatrzymywały na wspólnych przystankach. Przyspieszy to przejazd komunikacją publiczną przez most i ułatwi pasażerom przesiadki gdyż i tramwaj, i autobus zatrzymają się w tym samym miejscu.

Równocześnie z remontem trasy tramwajowej prowadzony był remont wiaduktu łączącego jezdnię za tunelem z mostem. Betonowa płyta wiaduktu została uniesiona do góry i odnowiona – jest na niej nowa nawierzchnia jezdni i chodników, uzupełniono ubytki, wyremontowane zostały bariery. Wiadukt spoczął na nowowybudowanych przyczółkach - stare, opierające się na dębowych palach nie wytrzymywały obciążenia i konieczne było zbudowanie nowych, na kilkunastometrowych palach betonowych. Po włączeniu ruchu na moście, pod wiaduktem będą trwały jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe. Kontynuowane będą także roboty przy odnowie powłok antykorozyjnych mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 343 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP