Wraz z pierwszymi tramwajami na most Śląsko-Dąbrowski wrócił normalny ruch drogowy. Zakończył się najważniejszy etap remontu trasy tramwajowej na Trasie W-Z.
Przebudowane zostały wszystkie perony przystankowe – są podwyższone i wydłużone tak aby jednocześnie mogły zatrzymać się dwa nowoczesne tramwaje niskopodłogowe. Perony wyłożono kamieniem (granitowe płyty i kostka), a do przystanków przy pl. Bankowym powstały dodatkowe dojścia od strony Muzeum Niepodległości. Wykonawca zbudował także osłony chroniące mury Pałacu Radziwiłłów przed bryzgami wody z jezdni.
Od poniedziałku funkcjonuje tutaj pierwszy w Warszawie wspólny, wydzielony z jezdni, pas tramwajowo-autobusowy. Na odcinku od Pl. Bankowego do Parku Praskiego autobusy i tramwaje będą się poruszały poza normalnym ruchem ulicznym i zatrzymywały na wspólnych przystankach. Przyspieszy to przejazd komunikacją publiczną przez most i ułatwi pasażerom przesiadki gdyż i tramwaj, i autobus zatrzymają się w tym samym miejscu.
Równocześnie z remontem trasy tramwajowej prowadzony był remont wiaduktu łączącego jezdnię za tunelem z mostem. Betonowa płyta wiaduktu została uniesiona do góry i odnowiona – jest na niej nowa nawierzchnia jezdni i chodników, uzupełniono ubytki, wyremontowane zostały bariery. Wiadukt spoczął na nowowybudowanych przyczółkach - stare, opierające się na dębowych palach nie wytrzymywały obciążenia i konieczne było zbudowanie nowych, na kilkunastometrowych palach betonowych. Po włączeniu ruchu na moście, pod wiaduktem będą trwały jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe. Kontynuowane będą także roboty przy odnowie powłok antykorozyjnych mostu Śląsko-Dąbrowskiego.
Do 17 października będą trwały jeszcze prace na skrzyżowaniu al. Solidarności i ul. Okopowej. Prace są podzielone na dwa podetapy. Pierwszy będzie trwał do 18 września, drugi od 19 września do 17 października. Prace wykonywane w pierwszym podetapie wymagały całkowitego zamknięcia skrzyżowania dla ruchu tramwajowego i samochodowego. W drugim podetapie dla ruchu kołowego udostępnione będzie całe skrzyżowanie, a zwężenia o jeden pas ruchu pojawią się jedynie na wlocie ul. Okopowej od strony północnej i Al. Solidarności od strony zachodniej, tramwaje będą natomiast mogły jeździć w relacji al. Solidarności-Okopowa (skręt w stronę ronda Daszyńskiego) w obydwu kierunkach.
Prace na skrzyżowaniu spowodowały duże zmiany w komunikacji miejskiej. Wyłączony będzie ruch tramwajowy na ciągu ulic: Towarowa – Okopowa (od ronda Daszyńskiego do ronda „Radosława) oraz w al. Solidarności na odcinku od Młynarskiej do al. Jana Pawła II. Na swoje stałe trasy wracają tramwaje linii 4 i 7. Zmienią się trasy linii tramwajowych: 10, 23, 26, 28, 33, 36 i 41. Utworzona zostanie nowa linia 44. W dalszym ciągu będą obowiązywały zmiany dotyczące linii: 1, 24 i 71. Linie 13, 27 i 46 będą w dalszym ciągu zawieszone, a linie: 2, 19, 22, 32, 47 i 73 z likwidowane. Funkcjonowały będą zastępcze linie autobusowe Z-2 i Z-5.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Most Śląsko-Dąbrowski w Warszawie znów otwarty