Modernizacja linii kolejowej Lublin-Otwock coraz bliżej

Modernizacja linii kolejowej Lublin-Otwock coraz bliżej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Do połowy marca rozstrzygnięty ma być przetarg na modernizację 150 km linii kolejowej Lublin-Otwock - zapowiedział w środę w Lublinie prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel. To pierwszy etap przebudowy trasy nr 7 z Lublina do Warszawy.

Po zakończeniu inwestycji najszybsze pociągi pokonają tę drogę w ciągu 1,5 godziny, podczas gdy obecnie jadą 2 godziny i 15 minut.

"Otwarcie ofert już nastąpiło; zakładamy, że do połowy marca ogłosimy wyniki postępowań. Oferty w zasadzie już są przeanalizowane, sprawdzamy ostatnie, wyjaśnienia są składane" - powiedział Merchel, który w środę wizytował linię przygotowywaną do modernizacji.

Zobacz więcej: PKP PLK mają oferty na linię Otwock - Lublin. Są warte od 2,6 do 3,4 mld zł

"11 czerwca będzie zamknięcie linii. Zakładamy, że wykonawca w maju już będzie przygotowywał się do prac" - dodał Merchel. Zaznaczył, że trwa oczyszczanie terenu i wycinka drzew.

Przetarg podzielony jest na osiem zadań, a umowy mają być podpisane do końca kwietnia. "W przypadku dwu zadań umowy będą podpisane później, ale to nie wpłynie na tempo realizacji projektu. Decyzja o podziale przetargu na kilka zadań zapadła wczesną wiosną ubiegłego roku. Tempo jest dobre. Harmonogram jest napięty, ale będziemy go chcieli realizować zgodnie z planem" - zapewnił Merchel.

W pierwszej kolejności, od czerwca tego roku do końca przyszłego roku, planowane są prace modernizacyjne na odcinku od Lublina do Pilawy. Wprowadzona będzie zastępcza komunikacja samochodowa, a pociągi na trasie Lublin-Warszawa pojadą objazdem przez Łuków.

Od początku 2019 do końca 2020 roku prace planowane są między Pilawą a Otwockiem. Na tym odcinku, o długości 23 km, dobudowany będzie drugi tor, co pozwoli zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów.

Na całej 150-kilometrowej trasie wyremontowane będą tory wraz z siecią trakcyjną, rozjazdami, przejazdami kolejowo-drogowymi i urządzeniami sterowania ruchem. Wybudowany zostanie nowy przystanek Lublin-Zachód. Powstaną dwa nowe wiadukty oraz 11 przejść dla pieszych pod torami. Wartość prac oszacowano na 3,5 mld zł.

Po zakończeniu modernizacji trasy, wiosną 2021 r. pociągi osobowe będą tamtędy jeździć z prędkością 160 km na godzinę, a towarowe - 120 km.

W drugim etapie inwestycji, w latach 2021-2022, modernizowany ma być fragment linii między Otwockiem a Warszawą. Ogłoszony został przetarg na projekt modernizacji tego odcinka.

Między Lublinem a Warszawą kursuje obecnie 80 pociągów na dobę.

Dobiega końca remont linii kolejowej Lublin-Łuków, którą będą jeździć pociągi do Warszawy w czasie modernizacji. Zaawansowanie prac wynosi około 70 proc. Po ich zakończeniu, w połowie tego roku, pociągi pojadą tą trasą z prędkością 120 km na godzinę. Wartość robót przekracza 110 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Modernizacja linii kolejowej Lublin-Otwock coraz bliżej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!