PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Modernizacja kolei na odcinku z Kędzierzyna Koźla do granicy w Chałupkach

Autor: wnp.pl (KW)
04-10-2017 18:36 |  aktualizacja: 04-10-2017 19:03
Modernizacja kolei na odcinku z Kędzierzyna Koźla do granicy w Chałupkach

Modernizacja odcinka Kędzierzyn Koźle – Chałupki jest istotna także z perspektywy przewozów towarowych.

Fot. PKP PLK

Poprawa oferty przewozowej oraz sprawniejszy przewóz towarów przez granicę
w Chałupkach to efekty prowadzonych właśnie prac na śląskiej linii kolejowej na odcinkach Bierawa – Nędza i Racibórz – Krzyżanowice. 

  • Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pn.:„Prace na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle - Chałupki (granica Państwa)"
  • Na inwestycji zyskają pasażerowie dla których PKP Polskie Linie Kolejowe SA przebudowują 3 stacje - Nędza, Kuźnia Raciborska i Dziergowice oraz  przystanek osobowy Tworków.
  • Projekt o wartości ponad 70 mln zł realizuje Skanska S.A. Prace zakończą się w 2018 r.  

Inwestycja w liczbach:

  • 35 km linii kolejowej,
  • 3  stacje i przystanek osobowy 
  • 8   przebudowanych  peronów, 
  • 28 obiektów inżynieryjnych,
  • 15 przejazdów kolejowo-drogowych.
Dzięki inwestycji pasażerowie zyskają wyższy komfort podróży. PLK odnawiają 8 peronów z wiatami i nowym oświetleniem, systemem oznakowania oraz nagłośnieniem. Zakończone zostały już prace związane z remontem peronu nr 1 w stacji Kuźnia Raciborska i peronu nr 2  w stacji Nędza. Perony zostały podwyższone, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z  pociągów. Dbamy również, aby nowa infrastruktura była w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Trwają intensywne prace na szlaku między stacjami Kuźnia Raciborska - Nędza  oraz na stacjach Kuźnia Raciborska i Nędza. Wykonawca zabudował  już 14  km torów.  Zakończono regulację sieci trakcyjnej w torze nr 1. Remontowanych jest także 28 obiektów inżynieryjnych - wzmacniane są podpory.

W efekcie prowadzonych prac pasażerowie pojadą zdecydowanie szybciej. Wzrośnie prędkość pociągów pasażerskich z 50 km/h do 110 km/h. Dzięki temu po odnowionych trasach sprawniej pojedzie większa liczba pociągów, co wpłynie pozytywnie na konkurencyjność transportu kolejowego. Z kolei wyższy poziom bezpieczeństwa w regionie zapewni montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na szlaku oraz na stacjach i przystanku osobowym. Poprawi się także bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych, gdyż remont obejmuje 15 skrzyżowań toru z drogą.

Modernizacja odcinka Kędzierzyn Koźle – Chałupki jest istotna także z perspektywy przewozów towarowych. Dzięki pracom, znacząco usprawnimy ruch kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów, co pozwoli kolei być jeszcze bardziej konkurencyjną względem transportu drogowego. Przełoży się to bezpośrednio na wzrost gospodarczy Śląska. Zwiększenie udziału w przewozach towarów ekologicznego środka transportu – jakim jest kolei – przyczyni się również do ochrony środowiska.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 892 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

579 610 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP