PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mirbud: są dobre zmiany w GDDKiA. Kryzys mniej realny

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
14-01-2015 11:02
Mirbud: są dobre zmiany w GDDKiA. Kryzys mniej realny

Pobieranie próbek do badań.

fot. GDDKiA

Nie powinno już dojść do tak dużych problemów z inwestycjami drogowymi jak w poprzednich latach. Myślę, że jesteśmy do tego lepiej przygotowani po kłopotach w poprzednim okresie. Zarówno firmy budowlane, jak i zamawiający - ocenił dla portalu wnp.pl Jerzy Mirgos, prezes Mirbudu i jego główny akcjonariusz. Dodał, że w nowych przetargach GDDKiA większe szanse na sukces mają firmy z polskim kapitałem.

- Finalizujemy rozliczenia z GDDKiA, które dotyczą kontraktu na dokończenie budowy A1. Z perspektywy tej inwestycji pozytywnie oceniamy współpracę z tym zamawiającym. Mamy nadzieję, że podobnie partnerskie kontakty będziemy mieć na budowie obwodnicy Inowrocławia czy odcinka S3 na Dolnym Śląsku - stwierdził Mirgos.
Podkreślił, że nikt nie oczekuje w relacjach z GDDKiA ustępliwości, a tylko wspólnego dążenia do terminowego zakończenia robót.

- W poprzednich latach GDDKiA często stosowała praktykę sięgania po gwarancje, co tylko pogłębiało problemy na wielu kontraktach - wskazał prezes.

- Problemy polskich firm na kontraktach drogowych w poprzedniej perspektywie unijnego budżetu wzięły się ze zdobywania zleceń za wszelką cenę. Patrząc po cenach w nowych przetargach, wydaje się, że podwykonawcy będą mieć większe szanse na godny zysk - ocenił.

Mirgos podkreślił, że obecnie na rynku jest tylko kilka polskich firm, które nie mają w akcjonariacie zachodnich koncernów i są w stanie zaistnieć w przetargach ogłaszanych przez GDDKiA.

- Dobrze się stało, że dużą cześć nowych inwestycji podzielono na mniejsze odcinki, o wartości do ok. 500 mln zł. Taka skala zadań jest w zasięgu polskich firm pod kątem pozyskiwania gwarancji bankowych i samodzielnego startu w przetargach - wskazał prezes.

Zaznaczył, że taka praktyka powinna zostać utrzymana przez GDDKiA.

- Ja nawet poszedłbym dalej i ogłaszał przetargi na realizacje dróg do 100 mln złotych. Takie postępowanie na pewno pozwoliłoby jeszcze większej grupie polskich firm samodzielnie startować w przetargach. Wzmocniłoby to polski rynek budowlany - stwierdził Mirgos.

Przyznał jednak, że nie wszystkie zmiany wprowadzone w przetargach przez GDDKiA przyniosły zamierzone skutki.

- Niestety w nowych przetargach GDDKiA pozacenowe kryteria oceny ofert okazały się fikcją, gdyż wszyscy wykonawcy i tak zazwyczaj deklarują maksymalny okres gwarancji jakości oraz najkrótszy czas realizacji - podkreślił.

- Minimalne terminy realizacji ustalane przez GDDKiA można uznać za wyważone. Natomiast 10-letni okres gwarancji jest już maksymalny, jakiego można oczekiwać od wykonawców - dodał.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP