Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Mirbud ma coraz większy apetyt na drogowe kontrakty

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
18-12-2014 12:02
Mirbud ma coraz większy apetyt na drogowe kontrakty

Budowa A1 w woj. kujawsko-pomorskim, w której uczestniczyło PBDiM Kobylarnia z grupy Mirbud.

fot. GDDKiA

Staramy się, aby drogownictwo i kubatura miały po 50 proc. udziałów w portfelu zleceń. Jednak po dotychczasowych sukcesach w przetargach drogowych chcielibyśmy jeszcze pozyskać co najmniej dwa kontrakty o wartości ok. 500 mln zł każdy. Wówczas drogownictwo miałoby przewagę w portfelu grupy - powiedział portalowi wnp.pl Jerzy Mirgos, prezes Mirbudu.

W środę Mirbud poinformował, że Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia, jego spółka zależna, podpisała porozumienie z włoską firmą Maltauro, które dotyczy wspólnego udziału w przetargach na budowę dróg w Polsce. Nowy partner zwiększyć potencjał grupy i pozwolić na realizację większej liczby projektów drogowych.
Zobacz więcej: Mirbud ma nowy sojusz na drogowe przetargi

Aktualnie konsorcjum Mirbudu posiada w portfelu zleceń umowę z bydgoskim oddziałem GDDKiA na budowę blisko 19-kilometrowej obwodnicy Inowrocławia w ciągu dróg krajowych nr 15 i 25. Wartość umowy wynosi 359 mln zł brutto, a skład konsorcjum uzupełnia Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim.

Mirgos poinformował, że wspólnie z Erbedim spółka ma też w piątek 19 grudnia podpisać kontrakt z wrocławskim oddziałem GDDKiA na budowę S3 od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów o długości ok. 16,9 km. Wartość zadania to 448 mln zł brutto.

- W konsorcjach na budowę obwodnicy Inowrocławia oraz odcinek S3 nasz udział wynosi po 99 proc. Wspólnie z firmą Erbedim startujemy też w kolejnych przetargach GDDKiA, gdzie nasz udział w konsorcjach jest mniejszościowy. Z tą spółką tworzymy konsorcja przy niektórych mniejszych inwestycjach o wartości do 500 mln zł - wyjaśnił Mirgos.

Natomiast do większych przetargów, m.in. na odcinki A1 czy Południową Obwodnicę Warszawy, gdzie potrzebne są wysokie gwarancje bankowe, Mirbud startuje z grupą Salini-Impregilo.

- Nasz udział w tych konsorcjach wynosi ok. 30 proc. Z kolei do małych przetargów drogowych staramy się stawać samodzielnie. Teraz Kobylarnia będzie startować z kolejnym partnerem z Włoch - powiedział prezes.

- Chcielibyśmy zwiększyć marżę na sprzedaży na nowych projektach drogowych do ok. 5 proc. z poziomu 1-2 proc. w ostatnich latach. Tak będziemy starać się kalkulować wyceny naszych ofert - dodał.

W ocenie Mirgosa, w zakresie cen w nowych przetargach GDDKiA doszło chyba do pewnego przełomu, gdyż większość ofert jest zbliżona do budżetów inwestora, a nawet wyższa. Mniejszy jest także rozdźwięk pomiędzy poszczególnymi ofertami.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP